ВАЖНО! Возачи у Србији скидају ОВАЈ ДЕО са аутомобила - ево да ли је он услов за регистрацију
Опрез!
Проблеми са ДПФ-ом муче многе савременије дизелаше. Замена је скупа, па их власници неретко уклањају. У свим развијеним земљама забрањена је вожња дизелаша којем је скинут ДПФ. Најављене контроле на техничком прегледу су и у Србији забринуле многе власнике.
Бар у следеће три године возачи могу бити мирни. Наиме, у следеће три године ће се на техничком прегледу контролисати да ли је скинут ДПФ (и/или катализатор), али ће се власници аутомобила са уклоњеним ДПФ-ом у те три године само упозоравати, односно моћи ће да прођу технички без проблема. Тек након овог прелазног периода уместо упозорења неће моћи да прођу технички.
Нови Ауди Q3 - ОВО ЈЕ СПЕКТАКЛ! А премијера је - ДАНАС (ВИДЕО)
Зашто се уопште скида ДПФ филтер?
ДПФ, ДПФ филтер, филтер честица, филтер честица чађи, ФАП… Зовимо га како желимо, али он задаје велике главобоље бројним власницима дизелаша, и новијих и старијих, без обзира на марку и модел. Овај проблем је изузетно комплексан.
ТРИСТАЋ: Аутомобил са 1000 сијалица и тешком носталгијом (ВИДЕО)
Без тог филтера дизелаши не би могли да испуне Еуро 5 или Еуро 6 стандард. Његов задатак је да скупља отровне честице чађи из издувних гасова. Када их довољно накупи та чађ се спаљује, а пепео који није опасан се избацује напоље. Читав процес је аутоматизован, мада се од возача тражи да не гаси мотор уколико је започео тај процес спаљивања (тзв. регенерације ДПФ-а) или да повремено излази на отворен пут (пожељно ауто пут) и да вози нпр. петнаест минута до пола сата брзином од најмање 80 км/х, при чему не сме да спушта обртаје испод 3.000 о/мин.
Дакле, у теорији не делује компликовано, али пракса је показала да принцип функционисања овог филтера буквално обесмишљава поседовање дизел аутомобила уколико углавном возите по граду, у гужви, са много кратких дестинација. И сами произвођачи то нерадо признају, мада не директно, већ за градске услове саветују своје мале турбо бензинце.
Скидање ДПФ филтера је масовна појава. Не само у Србији, него у читавој Европи. Али тамо је то противзаконито и могу озбиљно да вас казне ако вас ухвате. Управо тако - АКО вас ухвате. Проблем је у томе што у Европи нико више не одсече ДПФ и уместо њега просто завари комад цеви.
ДРЉА МЕТАЛ О БЕТОН! Камион варничи, на ивици пожара, возач наставља даље, опуштено! (ВИДЕО)
Како у Енглеској пролазе технички са скинутим ДПФ-ом?
ДПФ се скине, направи се отвор са горње стране (или оне стране која је теже уочљива), извади се сам филтер тако да остане празно кућиште и онда се све лепо врати на своје место. Уколико на техничком због свежих варова или варова који очигледно нису фабрички посумњају да је ДПФ скидан и да су му извађене „изнутрице“, Енглез ће просто рећи да је ДПФ скидан како би се очистио хемијско-ултразвучним путем након што су заказале све врсте регенерације или да је стављен нов ДПФ након што је стари потпуно „заказао“. Подразумева се и да треба да се одради софтверски део, тј. да се „превари“ компјутер, среде сензори и слично, да не улазимо сад у детаље.