Velika seča "konja": BMW ukida polovinu svojih motora, a stiže i prvi "M" na struju!
"Sa manjim brojem verzija modela i manjim brojem pogonskih varijanti, zadržaćemo samo ona vozila za kojima postoji realna potražnja..."
BMW održava svoje obećanje koje podrazumeva suženu i efikasniju ponudu pogonskih sklopova, a sada znamo i rok. Prva najava se desila prošle godine u okviru izdatog pres materijala povodom kraja fiskalne 2019. godine. BMW grupa, koja uključuje Mini i Rolls-Royce, redukuje broj pogonskih varijanti za 50 odsto.
U ovogodišnjem saopštenju, dat je i konačni rok:
- Sa manjim brojem verzija modela i manjim brojem pogonskih varijanti, zadržaćemo samo ona vozila za kojima postoji realna potražnja. Oko polovine aktuelnih pogonskih sklopova neće biti u ponudi do 2025. godine.
Šta to znači?
Očekuje se da BMW napravi procenu svoje aktuelne pogonske ponude. Samo je popularni X3, na primera, dostupan u četiri opcije, uključujući i električni iX3. Sa novopotvrđenom agendom, možemo očekivati da bavarski proizvođač "izmeri" potražnju za svaku pojedinačnu pogonsku opciju, ostavljajući u igri samo one koje donose profit.
Ukratko, ukoliko publika bude preferirala električne BMW modele u odnosu na konvencionalne, kompanija će to ispoštovati. Naravno, brojke će odrediti odluku, ali možemo očekivati više promena u BMW-ovoj gami u narednih nekoliko godina.
Suvišno je reći da je ovaj potez u skladu s BMW-ovim posvećivanjem elektrifikaciji. Nemačka marka kaže da je u 2020. značajno povećana potražnja za električnim automobilima. Prodaja čisto električnih modela je povećana za 13 odsto, dok su "plag-in" hibridi ostvarili rast od 40 odsto, što je za trećinu više u poređenju sa 2019. godinom.
S druge strane, BMW naravno da ne zaboravlja na visokoperformantne modele, a "M" divizija je 2020. ostvarila najbolje prodajne rezultate u istoriji. Pored toga, BMW M "plag-in" hibridi su potvrđeni još 2019, s tim što će u narednim godinama svetlost dana u ugledati i električni "M".