VELIKE NESUGLASICE U EU: Čak osam zemalja protiv Euro 7 norme
Rojters ističe da države imaju dovoljno zastupnika da blokira predlog zakona u Briselu.
Predstavnici evropske autoindustrije su prilično razjedinjeni, a to je najbolje pokazala situacija oko zabrane prodaje novih automobila na fosilna goriva i mogućnost uvođenja tzv. sintetičkih ili e-goriva. Kad je uvođenje Euro 7 norme u pitanju, utisak je da su nešto složniji, odnosno da je njihovo protivljenje još i veće.
TOP 5 NAJBOLJIH POLOVNJAKA DO 1.500 EVRA: Ovo su stvari koje MORATE DA ZNATE pre kupovine
TOP 5 NAJBOLJIH AUTOMOBILA DO 3.000 EVRA: Pre kupovine polovnjaka, obavezno pročitajte OVO
DA LI JE OVAJ KRUŽNI TOK NAJOPASNIJI U BEOGRADU? Stručnjaci tvrde da je u pitanju PROJEKTANSKA GREŠKA
Osetno strože norme bi na snagu trebalo da stupe 1. jula 2025. godine, a to bi trebalo da donese drastično poskupljenje automobila kao posledicu ugradnje čistijih motora, odnosno sistema tretiranja izduvnih gasova. Brojni proizvođači su najavili da će automobili toliko poskupeti da više neće biti konkurentno proizvoditi manje gradske modele, navodi Index.hr.
A mogućnost smanjenja proizvodnje je bila zvono na uzbunu u vladama pojedinih zemalja. Sad je čak osam država članica EU potpisalo zajednički dokument protiveći se "novim pravilima o emisiji izduvnih gasova". I pritom među njima nema Nemačke koja se tako snažno borila protiv zabrane benzinaca i dizelaša. Sada je predvodnica Francuska, a pridružile su joj se Italija, Rumunija, Bugarska, Poljska, Mađarska, Slovačka i Češka. Kažu da će to ulaganja predviđena za dekarbonizaciju preusmeriti na druga područja.
Podsetimo, Karlos Tavares, šef Stellantisa, u kojem je nekadašnji PSA koncern, već je istakao da će se uvođenje Euro 7 norme negativno odraziti na evropsku autoindustriju. Tomas Šafer je ispred Volkswagena rekao da će automobili toliko poskupeti da će modeli poput Pola i Fabije biti preskupi i samim tim nedostupni tradicionalnoj klijenteli.