Veliki broj oldtajmera su SNOVI I ŽELJA mnogih, neki od njih imaju problem sa ČESTIM KVAROVIMA, a evo i o kojim modelima je reč
Postoje oni koji ispunjavaju očekivanja, ili ih i premašuju. No, postoje i modeli koji nisu onakvi kakvi bi se mogli učiniti na prvu.
Mitovi se često stvaraju oko mnogih klasičnih sportskih automobila. Bilo kako bilo, postoje neki koji ispunjavaju očekivanja, a možda ih i prevazilaze. Međutim, postoje i drugi modeli koji nisu ono što bi mogli izgledati na prvi pogled, posebno u pogledu pouzdanosti. U ovoj rang listi smo naveli neke od njih koji dobijaju više pažnje nego što zaslužuju kada je u pitanju održavanje.
GANC NOVA: Prva Honda Civic izgleda kao da je upravo izašla iz FABRIKE, na stranu što je STARA SAMO 22 GODINE (FOTO+VIDEO)
ODUVEK SMO BILI MAŠTOVITI: Ovo su neki od NAJSMEŠNIJIH I NAJSIMPATIČNIH nadimaka automobila u našem NARODU (FOTO)
Ovaj BMW je prešao skoro MILION KILOMETARA, a da nije ni VOŽEN!
Ferrari F355
Devedesete nisu bile dobre za Ferari. Sa Hondom NSKS Japanci su se približili kultnom italijanskom brendu, jer je bila atraktivna i brza kao model Ferari, a što je najgore, bila je jeftinija. U to vreme, aktuelni model je bio F355, koji je imao prilično pristupačnu cenu za standarde kompanije, ali čije je održavanje bilo problematičnije. Pouzdanost mu je bila znatno niža od japanske, a često je imao kvarove.
Lotus Esprit
Sredinom 1970-ih, Lotus je želeo da razvije novi sportski automobil sa srednjim motorom koji bi mogao da mu pomogne da se takmiči sa Italijanima. Da bi realizovali projekat, angažovali su Đoržeta Đuđara, renomiranog dizajnera, i zamolili ga da napravi nešto slično Maseratiju Bumerangu. Izgled nije razočarao i kritike su bile jednoglasne. Međutim, bio je skup za održavanje i imao je mnogo problema sa menjačem, zupčastim kaišem i pregrevanjem. Ovo se uvek odnosi na verziju koja je bila u prodaji između 1976. i 1982. godine.
Maserati Biturbo
Od svih spektakularnih automobila koje je Maserati lansirao tokom svoje istorije, malo njih je toliko važno kao Biturbo. Ima posebno mesto u našem sećanju jer je to bio prvi tvin-turbo sportski automobil ikada. Ali upravo je to bila njegova Ahilova peta. Desilo se ono što se često dešava sa novim tehnologijama – nije uglađen. Nije bio dovoljno testiran i prvi agregati su patili od curenja ulja, kvara turbine, problema sa alternatorom, lokalizovane rđe ili prevremene zamene nekih delova.
Porsche 924 Turbo
Sredinom 1970-ih, Porscheu je bio potreban novi sportski automobil početnog nivoa koji bi zamenio 914: tako je došao Porsche 924. Koliko god „jednostavan” bio, bio je od velike važnosti jer je bio prvi proizvodni Porsche čiji je prednji motor je pokretao zadnje točkove. Koristio je Folksvagen četvorocilindrični benzinski motor, zbog čega je bio spor. Turbo verzija je rešila ovaj problem, ali je kao rezultat imala mnogo problema sa turbinom, kao i sa pumpom za vodu i elektronikom.
BMW 850i
Prva generacija serije 8 osvojila je svet kada je debitovala ranih 1990-ih. Ovaj BMV se mogao pohvaliti elegantnim aerodinamičnim dizajnom i uključivao je bezbroj tehničkih inovacija ispred svog vremena, kao i V8 i V12 motore. I dok je u to vreme bio sjajan auto... sada bi trebalo da bežiš od njega. A to je zato što njegova mehanika dugoročno uzrokuje mnogo glavobolja, sa čestim kvarovima pumpe za gorivo ili upravljanja motorom. Isto tako, električna sedišta i rad uvlačivih farova takođe su pod uticajem „zuba vremena”.
Mazda RX-7
RX-7 je jedan od Mazdinih najponosnijih automobila. Kada smo ga prvi put videli 1978. godine, dobio je brojne i zaslužene komplimente. Ne samo zbog svog originalnog klinastog dizajna, već pre svega zbog Vankel rotacionog motora. Ideja japanskog proizvođača je bila da mnogo više brendova počne da koristi ovu vrstu mehanike, ali nije išlo. Bilo je mnogo problema sa njim, a rezervne delove takođe nije lako pronaći. Naročito je patio od curenja goriva, rashladne tečnosti, pa čak i električnih problema sa uvlačivim farovima.
Alfa Romeo GTV6
Slavni Italijanski brend je danas nepravedno kritikovan u smislu pouzdanosti, možda zato što je imao mnogo problema u prošlosti. Jedan od njih je bio GTV6, kupe iz 1980-ih koji je, kako se činilo, povećao prodaju. Njegov imidž je bio veoma hvaljen zbog svoje originalnosti, ali je svuda bilo elektronskih kvarova, a neki su bili i mehanički. Više vremena je, kažu, provodio u radionicama nego na putu.