Više od polovine automobila su beli i crni – zašto vozači uglavnom biraju "dosadne" nijanse?
Preko tri četvrtine svih automobila na putevima imaju belu, crnu, srebrnu ili sivu spoljašnjost.
Prema podacima koje je objavila kompanija BASF, ove 4 nijanse su u 2019. bile zastupljene na 78 odsto vozila na putevima.
Kupci su se najviše opredeljivali za belu (39%), zatim za crnu (16%), sivu (13%) i srebrnu (10%).
Odgovor na pitanje zbog čega se ogromna većina vozača odlučuje za monohromatske boje, potražio je CNBC.
U igri su brojni faktori, uključujući činjenicu da bela, crna, siva i srebrna "idu uz sve" kao i da su dostupne u gotovo svakom modelu na tržištu.
Ove nijanse takođe ne izlaze iz mode, za razliku od nekih "ekstravagantnih" boja koje bi kasnije mogli da odmognu vlasniku prilikom preprodaji vozila.
Osim toga, na određenim tržištima, kupci imaju tendenciju da svoja vozila kupuju direktno iz prodajnog salona, gde su već izložena, umesto da ih posebno naručuju iz fabrike u određenoj boji i čekaju neko vreme na isporuku.
Ovo je pogodno za kupce, jer mogu odmah da sednu u svoja auto i da se odvezu, a dileri obično idu na sigurno i naručuju primerke u neutralnim bojama jer znaju da će ih lakše prodati.
Psihologija takođe igra važnu ulogu, a CNBC u svom prilogu napominje da je plava boja popularna kada su u pitanju električna vozila.
Za ovo su delimično zaslužni i proizvođači automobila koji su, kada su električna vozila počela da postaju popularna, često koristili određenu nijansu plave, pa sada potrošači ovu boju povezuju sa vozilima na struju.
Proizvođači automobila dosta doprinose tome da se na putevima najčešće sreću vozila sa monohromatskim bojama spoljašnjosti. Većina njih belu ne naplaćuje dodatno kupcima.
Takođe, zahvaljujući poboljšanjima u tehnologiji, dostupno je sve više opcija bele, crne i sive.
Na primer, kamionet Ram 1500 se nudi u tradicionalnoj svetlo beloj spoljašnjosti, kao i u opciji boje slonovače. Još jedan primer bi bio odlazeći Mercedes S klase koji se može naručiti u jednoj od više nijansi crne.