Више од половине аутомобила су бели и црни – зашто возачи углавном бирају "досадне" нијансе?
Преко три четвртине свих аутомобила на путевима имају белу, црну, сребрну или сиву спољашњост.
Према подацима које је објавила компанија БАСФ, ове 4 нијансе су у 2019. биле заступљене на 78 одсто возила на путевима.
Купци су се највише опредељивали за белу (39%), затим за црну (16%), сиву (13%) и сребрну (10%).
Одговор на питање због чега се огромна већина возача одлучује за монохроматске боје, потражио је ЦНБЦ.
У игри су бројни фактори, укључујући чињеницу да бела, црна, сива и сребрна "иду уз све" као и да су доступне у готово сваком моделу на тржишту.
Ове нијансе такође не излазе из моде, за разлику од неких "екстравагантних" боја које би касније могли да одмогну власнику приликом препродаји возила.
Осим тога, на одређеним тржиштима, купци имају тенденцију да своја возила купују директно из продајног салона, где су већ изложена, уместо да их посебно наручују из фабрике у одређеној боји и чекају неко време на испоруку.
Ово је погодно за купце, јер могу одмах да седну у своја ауто и да се одвезу, а дилери обично иду на сигурно и наручују примерке у неутралним бојама јер знају да ће их лакше продати.
Психологија такође игра важну улогу, а ЦНБЦ у свом прилогу напомиње да је плава боја популарна када су у питању електрична возила.
За ово су делимично заслужни и произвођачи аутомобила који су, када су електрична возила почела да постају популарна, често користили одређену нијансу плаве, па сада потрошачи ову боју повезују са возилима на струју.
Произвођачи аутомобила доста доприносе томе да се на путевима најчешће срећу возила са монохроматским бојама спољашњости. Већина њих белу не наплаћује додатно купцима.
Такође, захваљујући побољшањима у технологији, доступно је све више опција беле, црне и сиве.
На пример, камионет Рам 1500 се нуди у традиционалној светло белој спољашњости, као и у опцији боје слоноваче. Још један пример би био одлазећи Мерцедес С класе који се може наручити у једној од више нијанси црне.