VULKANSKO GORIVO umesto električnih automobila: Spas i za benzince i za životnu sredinu?
Poznati švedski proizvođač supersprtskih automobila još jedno je ime na listi onih koji ne žele da odustanu od benzinskih motora, zato ima zanimljiv predlog...
Era elektromobila je uveliko počela, gotovo da nema velikog proizvođača automobila koji već nije proizveo ili nije najavio jedan ili više električnih modela. Zato ne treba da čudi što se električni pogon vidi kao glavna alternativa fosilnim gorivima.
Ima, međutim, i onih koji se sa time baš i ne slažu. Porsche već neko vreme radi na razvoju sintetičkih goriva za SUS motore, ruski naučnici istražuju poboljšani model procesa sagorevanja... a ovi napori usmereni na pronalaženje drugačijeg alternativnog pogona sada dobijaju još jednog saveznika.
Poznati švedski proizvođač supersprtskih automobila Koenigsegg još jedno je ime na listi onih koji ne žele da odustanu od benzinskih motora. Rešenje za smanjenje količine izduvnih gasova i zagađenje u Koenigseggu nalaze u vulkanima!
Osnivač i izvršni direktor kompanije Kristijan fon Kenigseg ističe da su vulkani veoma zanimljiv kao izvor čiste energije. Kao ilustraciju za tu tvrdnju, on navodi primer Islanda, ostrvske države koja ugljen-dioksida koga emituju poluaktivni vulkani prerađuje u metanol. Taj metanol se koristi u postrojenjima u kojima proizvode druga goriva, kao i za pogon brodova, pa ga je isto tako moguće koristiti i kao "potpuno CO2 neutralno gorivo za pogon motornih vozila", tvrdi Kenigseg u intervjuu za agenciju Bloomberg.
Reč je o petrohemijskoj tehnologiji koja se koristi za proizvodnju vulkanola. Ugljen-dioksid foslinog porekla koga ispuštaju vulkani se hvata, a električna energija dobijena istim geotermalnim delovanjem se koristi se za stvaranje vodonika u procesu hidrolize. Tim postupkom se dobija metanol koji zagađuje manje od benzina, kako u samom procesu proizvodnje (70 odsto manje), tako i u eksploataciji (čak 90 odsto manje), što svakako donosi značajnu korist za životnu sredinu.
Poslednji model švedskog proizvđača Koenigsegg Gemera, hibridni supersportista sa 1.724 konjske snage, već za pogon moće da koristi vulkanol. To sintetičko gorivo mi omogućava mnogo čistije sagorevanje i ne ostavlja zaostale čestice u motoru, kao što je to sa naftnim derivatima slučaj.
Problem vulkanola, međutim, leži u činjenica da se, zbog prirodne ograničenosti resursa, ne mogu dobiti velike količine tog goriva za masovnu upotrebu. Možda je za utehu to bi ga, ako bi se prozvodio na više mesta na svetu, vulanol mogao da zadovolji potrebe supersportskih automobila, čiji snažni motori velikih zapremina više troše i emituju veće količine otrovnih čestica.