Zašto baterije električnih automobila treba puniti do 80 odsto kapaciteta?
Vlasnici električnih automobila najčešće se pitaju na koji način mogu da produže vek i trajanje baterije svog četvorotočka, a jedan od najefikasnijih načina je punjenje baterije do 80 odsto.
Litijum-jonske baterije loše podnose ekstreme, pa bile to ekstremne vrućine i niske temperature, bilo da je reč o ekstremnim ciklusima punjenja i pražnjenja.
Često punjenje do 100 odsto i vožnja do gotovo prazne baterije vremenom će smanjiti količinu električne energije koju baterija može da skladišti, piše Wind Works, a prenosi Energetski portal.
Upravo zbog toga, većina auto-kompanija savetuje da se baterije električnih vozila pune do 80 ili 85 odsto, ali nikada do 100 odsto. To objašnjava i zašto proizvođači, kada navode karakteristike vozila, za vreme punjenja uzimaju ono koje je potrebno da se baterija napuni od 10 do 80 odsto.
Takođe, vozači automobila na baterije trebalo bi da znaju da i ekstremno pražnjenje baterije na manje od 5 odsto ubrzava njenu degradaciju, naročito ukoliko dopustimo da baterija bude prazna danima, pa čak i nedeljama.
Vremenom, litijum-jonske baterije svakako gube svoju efikasnost, ali je uz ove savete moguće voziti električne automobile i do 20 godina, pre nego što se javi potreba za zamenom baterije.
Osim toga, još jedan razlog koji Wind Works navodi za punjenje baterije do 80 odsto je i obzir prema drugim vozačima električnih automobila koji takođe čekaju na javni punjač.