Зашто батерије електричних аутомобила треба пунити до 80 одсто капацитета?
Власници електричних аутомобила најчешће се питају на који начин могу да продуже век и трајање батерије свог четвороточка, а један од најефикаснијих начина је пуњење батерије до 80 одсто.
Литијум-јонске батерије лоше подносе екстреме, па биле то екстремне врућине и ниске температуре, било да је реч о екстремним циклусима пуњења и пражњења.
Често пуњење до 100 одсто и вожња до готово празне батерије временом ће смањити количину електричне енергије коју батерија може да складишти, пише Wind Works, а преноси Енергетски портал.
Управо због тога, већина ауто-компанија саветује да се батерије електричних возила пуне до 80 или 85 одсто, али никада до 100 одсто. То објашњава и зашто произвођачи, када наводе карактеристике возила, за време пуњења узимају оно које је потребно да се батерија напуни од 10 до 80 одсто.
Такође, возачи аутомобила на батерије требало би да знају да и екстремно пражњење батерије на мање од 5 одсто убрзава њену деградацију, нарочито уколико допустимо да батерија буде празна данима, па чак и недељама.
Временом, литијум-јонске батерије свакако губе своју ефикасност, али је уз ове савете могуће возити електричне аутомобиле и до 20 година, пре него што се јави потреба за заменом батерије.
Осим тога, још један разлог који Wind Works наводи за пуњење батерије до 80 одсто је и обзир према другим возачима електричних аутомобила који такође чекају на јавни пуњач.