Zašto da ZABORAVIMO na PRISTUPAČNE CENE novih automobila? Šta nam to poručuju stručnjaci?
Istraživanje koje je sproveo Edmunds u SAD je otkrilo da je 82,2 posto potrošača platilo više od prosečne cene za svoje nove vozilo u januaru.
Kupci koji su se nadali da će nakon pandemije koronavirusa do novih vozila po uobičajenim cenama, barem prema rečima izvršnog direktora AutoNation-a Majka Menlija, nisu u pravu.
Tokom pandemije i zbog nestašice čipova za automobile te zbog drugih problema u lancu snabdevanja, proizvođači automobila i dileri mogli su da prodaju vozila po većim cenama. Međutim uprkos tome što bi proizvodnja automobila trebalo da raste u drugoj polovini godine, Menli smatra da se industrija neće vratiti na staro, prenosi Jutarnji.hr.
"Nećemo se vratiti na preterano visoke niove zaliha koje smanjuju marže novih vozila. Značajna sniženja i visoki podsticaji takođe mogu da oštete brend, što je još jedan razlog za našu industriju da na odgovarajući način uravnoteži ponudu i potražnju", rekao je Menli investitorima.
Fortune napominje da Ford i General Motors nameravaju da smanje proizvodnju čak i kada nestane problem oko automobilskih čipova. To će biti njihov pokušaj da smanje zalihe na prodajnim mestima koje su prethodno podstakle popuste. To će proizvođačima automobila omogućiti da očuvaju veće profitne marže.
Istraživanje koje je sproveo Edmunds u SAD je otkrilo da je 82,2 posto potrošača platilo više od prosečne cene za svoje nove vozilo u januaru.
Ovo je dramatična promena od 2021. kada je samo 2,8 posto potrošača platilo više.