Išli biste na letovanje, a siti ste lažnih obećanja turističkih agencija? Evo spiska PRAVA TURISTA!
Građani imaju pravo na žalbu na sve što im je ugovorom obećano, a nije ispunjeno
Turista koji u apartmanu na moru otkrije bube ima pravo da od turističke agencije traži povraćaj od 50 odsto cene uplaćenog aranžmana.
POSLE OVOGA ĆETE DOBRO RAZMISLITI DA LI DA LETUJETE U CRNOJ GORI: Turisti besni na Crnogorce
Iako to mnogi putnici ne znaju, pravo na povraćaj dela novca imaju i ako im odmor presedne zbog nesnosne buke, ili ukoliko šipče pola kilometra umesto "50 metara do plaže". Pravo na žalbu građani imaju na sve što im je ugovorom obećano, a nije ispunjeno, kaže Zoran Nikolić iz Nacionlne organizacije za zaštitu potrošača.
Loš komfor
- Ako je agencija ponudila aranžman u hotelu sa bazenom, a on pet do deset dana nije radio, onda turista ima pravo na odštetu. Trokrevetni apartman mora imati tri kreveta, a ne dva kreveta i pomoćni ležaj. Ako smo platili apartman, kuhinja u njemu mora biti odvojena i imamo pravo na žalbu, ako smo dobili studio u kom je kuhinja u sklopu sobe. Imamo pravo na odštetu i ako je u blizini prevelika buka i prašina sa gradilišta - ističe Nikolić.
Rokovi za žalbe
- za podnošenje prigovora: 30 dana od otkrivanja problema
- rok agencije da odgovori na reklamaciju putnika: osam dana
- rok u kome agencija treba da reši reklamaciju: 15 dana
U Turističkoj inspekciji ističu da se najviše prijava građana na rad turističkih agencija odnosilo na manji nivo komfora, nepostojanje klime, mini-bara, bazena, igrališta za decu, veću u daljenost smeštaja od plaže, neljubaznost vodiča i nehigijenu objekta.
Na prodaju ukleta kuća u Rumi! Šokiraćete se kad vidite koliko para traži za nju
- Žalili su se da u sobama ima mrava, komaraca, buba, da je posteljina prljava, da se sobe ne čiste, na oskudan jelovnik bez mesa - ističu u Turističkoj inspekciji.
Sudske žalbe
Da osim opravdanih, turisti imaju i bizarne žalbe, potvrđuje direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić.
- Bilo je žalbi da more nije bilo dovoljno slano. Imali smo i turistu koji se žalio da je more bilo "uzbrdo, a ne nizbrdo", a on ima problema sa kukovima - istakao je Seničić.