Ишли бисте на летовање, а сити сте лажних обећања туристичких агенција? Ево списка ПРАВА ТУРИСТА!
Грађани имају право на жалбу на све што им је уговором обећано, а није испуњено
Туриста који у апартману на мору открије бубе има право да од туристичке агенције тражи повраћај од 50 одсто цене уплаћеног аранжмана.
ПОСЛЕ ОВОГА ЋЕТЕ ДОБРО РАЗМИСЛИТИ ДА ЛИ ДА ЛЕТУЈЕТЕ У ЦРНОЈ ГОРИ: Туристи бесни на Црногорце
Иако то многи путници не знају, право на повраћај дела новца имају и ако им одмор преседне због несносне буке, или уколико шипче пола километра уместо "50 метара до плаже". Право на жалбу грађани имају на све што им је уговором обећано, а није испуњено, каже Зоран Николић из Национлне организације за заштиту потрошача.
Лош комфор
- Ако је агенција понудила аранжман у хотелу са базеном, а он пет до десет дана није радио, онда туриста има право на одштету. Трокреветни апартман мора имати три кревета, а не два кревета и помоћни лежај. Ако смо платили апартман, кухиња у њему мора бити одвојена и имамо право на жалбу, ако смо добили студио у ком је кухиња у склопу собе. Имамо право на одштету и ако је у близини превелика бука и прашина са градилишта - истиче Николић.
Рокови за жалбе
- за подношење приговора: 30 дана од откривања проблема
- рок агенције да одговори на рекламацију путника: осам дана
- рок у коме агенција треба да реши рекламацију: 15 дана
У Туристичкој инспекцији истичу да се највише пријава грађана на рад туристичких агенција односило на мањи ниво комфора, непостојање климе, мини-бара, базена, игралишта за децу, већу у даљеност смештаја од плаже, нељубазност водича и нехигијену објекта.
На продају уклета кућа у Руми! Шокираћете се кад видите колико пара тражи за њу
- Жалили су се да у собама има мрава, комараца, буба, да је постељина прљава, да се собе не чисте, на оскудан јеловник без меса - истичу у Туристичкој инспекцији.
Судске жалбе
Да осим оправданих, туристи имају и бизарне жалбе, потврђује директор Националне асоцијације туристичких агенција Александар Сеничић.
- Било је жалби да море није било довољно слано. Имали смо и туристу који се жалио да је море било "узбрдо, а не низбрдо", а он има проблема са куковима - истакао је Сеничић.