Obratite PAŽNJU: Evo kako varaju svaki dan u marketima
Pri kupovini hrane neophodan je dodatni oprez, jer trgovci mogu lako da vas prevare
Trgovci će ono što žele ili moraju prvo da prodaju staviti na police, najbliže kupcu i to uvek u visini očiju.
Pročitajte i :
Proizvodi na takvim mestima prodaju se i po 30 odsto višoj ceni. Jedino je čokolade, kekse, bombone i ostale poslastice moguće videti na nižim policama, ali i to je s razlogom.
Deca su niža i gledaju niže. Zato proizvođači plaćaju trgovcima da njihove artikle stave na ''privlačna'' mesta.
Na kupovinu tera i veće pakovanje, ali u jednom od četiri slučaja veće je bilo i skuplje, pokazuje američka studija. Na primer, proizvod od 100 g bio je skuplji nego dva pakovanja od 50 g. A promotivne cene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba.
Zamke ne prestaju ni kada mislite da ste gotovi s kupovinom. Energetska pića, ''jeftine'' čokoladice, bomboni kao i povoljni upaljači stoje uz kasu, za impulsivne kupce koji ne mogu da im odole dok čekaju u redu.
- Bacite oko 12 odsto kupljenih proizvoda - Ako kupujete na akcijama proizvode koji vam nisu potrebni i gomilate ih, na kraju ćete baciti oko 12 odsto kupljenog.
- Gotova hrana "krade" novac - Pripremljeno meso, salate kao i zapakovano voće i povrće možda štede vreme, ali su često višestruko skuplji. Zdravije i jeftinije je kupiti obično meso i sam ga marinirati.
- Pogledajte najviše i najniže police - U najnižim i najvišim redovima polica često stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često puno jeftiniji od poznatih brendova.
- Budite svoj majstor - Umaci za testeninu velikih proizvođača posebno su skupi, ali uz ekstrakt paradajza, malo belog luka, bibera i pečuraka moguće je proći ukusnije i višestruko jeftinije.
- Zavirite u drugi red - Već je uobičajena praksa da proizvode koji nisu najsvježiji ili kojima je gotovo istekao rok trajanja stavljaju u prvi red polica kako bi kupce naveli da kupe upravo njih.
- Pripazite šta piše na etiketi - Proizvođači se uvek trude da menjaju ambalažu proizvoda kako bi izgledala što atraktivnije i povoljnije. Ali iako je ambalaža veća, to ne znači da sadrži jednako proizvoda.
- Više kupujemo ako više vidimo - Što više kupac vidi, više će i kupiti - napominje Marion Nestle, autor knjige “Šta jesti”. Zato trgovine mleko, koje svima treba, često smeste na kraj kako bi kupci na putu do njega prošli kraj mnogih polica.