Обратите ПАЖЊУ: Ево како варају сваки дан у маркетима
При куповини хране неопходан је додатни опрез, јер трговци могу лако да вас преваре
Трговци ће оно што желе или морају прво да продају ставити на полице, најближе купцу и то увек у висини очију.
Прочитајте и :
Производи на таквим местима продају се и по 30 одсто вишој цени. Једино је чоколаде, кексе, бомбоне и остале посластице могуће видети на нижим полицама, али и то је с разлогом.
Деца су нижа и гледају ниже. Зато произвођачи плаћају трговцима да њихове артикле ставе на ''привлачна'' места.
На куповину тера и веће паковање, али у једном од четири случаја веће је било и скупље, показује америчка студија. На пример, производ од 100 г био је скупљи него два паковања од 50 г. А промотивне цене често су само трикови који подстичу људе да купе оно што им не треба.
Замке не престају ни када мислите да сте готови с куповином. Енергетска пића, ''јефтине'' чоколадице, бомбони као и повољни упаљачи стоје уз касу, за импулсивне купце који не могу да им одоле док чекају у реду.
- Баците око 12 одсто купљених производа - Ако купујете на акцијама производе који вам нису потребни и гомилате их, на крају ћете бацити око 12 одсто купљеног.
- Готова храна "краде" новац - Припремљено месо, салате као и запаковано воће и поврће можда штеде време, али су често вишеструко скупљи. Здравије и јефтиније је купити обично месо и сам га маринирати.
- Погледајте највише и најниже полице - У најнижим и највишим редовима полица често стоје артикли произвођача који нису најпопуларнији, али су често пуно јефтинији од познатих брендова.
- Будите свој мајстор - Умаци за тестенину великих произвођача посебно су скупи, али уз екстракт парадајза, мало белог лука, бибера и печурака могуће је проћи укусније и вишеструко јефтиније.
- Завирите у други ред - Већ је уобичајена пракса да производе који нису најсвјежији или којима је готово истекао рок трајања стављају у први ред полица како би купце навели да купе управо њих.
- Припазите шта пише на етикети - Произвођачи се увек труде да мењају амбалажу производа како би изгледала што атрактивније и повољније. Али иако је амбалажа већа, то не значи да садржи једнако производа.
- Више купујемо ако више видимо - Што више купац види, више ће и купити - напомиње Марион Нестле, аутор књиге “Шта јести”. Зато трговине млеко, које свима треба, често сместе на крај како би купци на путу до њега прошли крај многих полица.