Otkazali ste aranžman pred putovanje: Evo u kojim slučajevima agencije VRAĆAJU NOVAC
Šta raditi u slučaju da vam nešto iskrsne i ne možete na odmor, a dali ste novac?
Bliži se leto, mnogi su već uplatili aranžmane i sve je divno. Ali šta ako nešto iskrsne i neko ne može da ode na odmor, a dao je novac? Može li dobiti svoje pare nazad, u kojim slučajevima i šta može da pomogne?
Pročitajte i:
Šansa da vam uplaćeni iznos bude vraćen skoro da su ravne nuli ako od aranžmana odustajete dan pre predviđenog putovanja. Celu stvar može da spase jedino ako ste uplatili osiguranje od otkaza putovanja, ali i tada treba znati da ono ne pokriva baš sve razloge za odustajanje od puta.
- Zakon o turizmu predviđa da agencija može naplatiti svoje administrativne troškove, koji mogu da iznose od tri do pet odsto vrednosti aranžmana, u slučaju otkaza aranžmana od 60 do 45 dana pre polaska na put. Kada ostane manje od 45 dana do puta, agencija regularno ima pravo da zadrži pet odsto od uplaćene sume – naglašava Aleksandar Seničić, direktor nacionalne asocijacije turističkih organizacija Srbije (Juta).
- Putnici treba da znauju da ne mogu otkazati first minut putovanja pod istim uslovima pod kojim su ih kupili. Zato je preporuka svima da uplate osiguranje od otkaza putovanja i da u slučaju bolesti, smrti člana porodice dobiju 100 odsto uplaćenog iznosa - navodi on.
Ipak, povedite računa šta potpisujete, pošto može da se desi da osiguranje ne važi u slučaju smrti roditelja ako on ne živi na istoj adresi kao i putnik.
Seničić dodaje da agencija mesec dana pre putovanja ima pravo da putniku koji otkaće putovanje oduzme 30 odsto iznosa.
- Kada bi putnik otkazao aranžman dan pre puta ili na sam dan putovanja, agencija ne bi imala obavezu išta da mu vrati. Ali ako ima policu, onda osiguranje postaje vlasnik tog aranžmana i preuzima kompletan iznos. Ukoliko ste u otkaznom roku od 45 dana, jedan deo vraća agencija, a ostatak osiguranje. U opštim uslovima putovanja svake agencije piše pod kojim uslovima možete otkazati putovanje, jer osiguranje pokriva samo nepredviđene slučajeve. Ne može neko otkazati aranžman zato što je našao povoljniji, već samo u slučaju bolesti, smrti člana uže porodice i slićno – navodi on.