Отказали сте аранжман пред путовање: Ево у којим случајевима агенције ВРАЋАЈУ НОВАЦ
Шта радити у случају да вам нешто искрсне и не можете на одмор, а дали сте новац?
Ближи се лето, многи су већ уплатили аранжмане и све је дивно. Али шта ако нешто искрсне и неко не може да оде на одмор, а дао је новац? Може ли добити своје паре назад, у којим случајевима и шта може да помогне?
Прочитајте и:
Шанса да вам уплаћени износ буде враћен скоро да су равне нули ако од аранжмана одустајете дан пре предвиђеног путовања. Целу ствар може да спасе једино ако сте уплатили осигурање од отказа путовања, али и тада треба знати да оно не покрива баш све разлоге за одустајање од пута.
- Закон о туризму предвиђа да агенција може наплатити своје административне трошкове, који могу да износе од три до пет одсто вредности аранжмана, у случају отказа аранжмана од 60 до 45 дана пре поласка на пут. Када остане мање од 45 дана до пута, агенција регуларно има право да задржи пет одсто од уплаћене суме – наглашава Александар Сеничић, директор националне асоцијације туристичких организација Србије (Јута).
- Путници треба да знаују да не могу отказати фирст минут путовања под истим условима под којим су их купили. Зато је препорука свима да уплате осигурање од отказа путовања и да у случају болести, смрти члана породице добију 100 одсто уплаћеног износа - наводи он.
Ипак, поведите рачуна шта потписујете, пошто може да се деси да осигурање не важи у случају смрти родитеља ако он не живи на истој адреси као и путник.
Сеничић додаје да агенција месец дана пре путовања има право да путнику који откаће путовање одузме 30 одсто износа.
- Када би путник отказао аранжман дан пре пута или на сам дан путовања, агенција не би имала обавезу ишта да му врати. Али ако има полицу, онда осигурање постаје власник тог аранжмана и преузима комплетан износ. Уколико сте у отказном року од 45 дана, један део враћа агенција, а остатак осигурање. У општим условима путовања сваке агенције пише под којим условима можете отказати путовање, јер осигурање покрива само непредвиђене случајеве. Не може неко отказати аранжман зато што је нашао повољнији, већ само у случају болести, смрти члана уже породице и слићно – наводи он.