Србија Данас прва истраживала о похлепности маркета, а сад и грађани одлучили да им стану на пут! Незаконито пумпали цене, сад им прети БОЈКОТ
Портал Србија Данас први је разоткрио како су велики хипермаркети „пљачкали“ грађане договарањем високих маржи, упркос напорима државе да их у томе спречи и олакша живот потрошачима кроз различите акције снижења цена.
Пре само неколико месеци, портал Србија Данас био је први који је покренуо питање неоснованог поскупљења производа у великим трговинским ланцима у Србији. Спровели смо истраживање (које можете ПОГЛЕДАТИ КЛИКОМ ОВДЕ) и открили да су цене основних намирница неправедно надуване, а потом је и Комисија за заштиту конкуренције потврдила оно на шта смо први упозорили!
Ми смо анализирали цене у највећим маркетима у Србији и доказали да су трговачки ланци систематски подизали марже како би остварили додатну зараду на рачун грађана. Наше истраживање је јасно показало да су Делхаизе, Меркатор С, ДИС и Univerexport, уместо да се такмиче у нижим ценама, договарали како да их подигну!
Док су председник Александар Вучић и премијер у оставци Милош Вучевић предводили борбу за смањење цена основних животних намирница кроз акцију "Боља цена", у позадини се одвијала потпуно другачија прича. Велики трговински ланци су, уместо да подрже иницијативу, наставили са праксом високих маржи и неоправданих поскупљења, чиме су директно урушили ефекат ове мере.
Портал Србија Данас први је открио да су трговци међусобно договарали високе марже, одржавајући их на истом нивоу у свим великим ланцима. На тај начин потрошачи су стицали утисак да су цене реалне, јер су их свуда затицали готово идентичне. У стварности, трговци су вештачки одржавали високе профите, док су привремени попусти на поједине производе служили као мамац, док су истовремено друге цене остајале нереално високе или су се неприметно повећавале.
Сада су грађани одлучили да узврате, па је покренута иницијатива за бојкот великих трговинских ланаца, у којој се позивају потрошачи да у петак, 31. јануара 2025. године, не купују у великим маркетима Maxi и Shop&Go (Делхаизе), ДИС, Univerexport, Идеа и Рода (Мерцатор) и Лидл.
На друштвеним мрежама се шири позив на солидарност, по угледу на регион, где је слична акција већ дала резултате – масован бојкот великих ланаца маркета је натерао трговце да реагују и прилагоде цене стварним могућностима грађана.
Подсетимо, Србија Данас је прва писала о скандалозним пословним потезима трговаца, који су, уместо да се придруже државној стратегији за смањење трошкова живота, наставили да остварују рекордне профите. Очигледно је да без притиска јавности и конкретних акција попут бојкота, трговински ланци неће одустати од политике пљачке потрошача.
Остаје да се види да ли ће овај бојкот имати ефекта у Србији и да ли ће трговци коначно схватити да грађани неће немо посматрати саботажу мера које су намењене управо њима.