Srbija Danas prva istraživala o pohlepnosti marketa, a sad i građani odlučili da im stanu na put! Nezakonito pumpali cene, sad im preti BOJKOT
Portal Srbija Danas prvi je razotkrio kako su veliki hipermarketi „pljačkali“ građane dogovaranjem visokih marži, uprkos naporima države da ih u tome spreči i olakša život potrošačima kroz različite akcije sniženja cena.
Pre samo nekoliko meseci, portal Srbija Danas bio je prvi koji je pokrenuo pitanje neosnovanog poskupljenja proizvoda u velikim trgovinskim lancima u Srbiji. Sproveli smo istraživanje (koje možete POGLEDATI KLIKOM OVDE) i otkrili da su cene osnovnih namirnica nepravedno naduvane, a potom je i Komisija za zaštitu konkurencije potvrdila ono na šta smo prvi upozorili!
Mi smo analizirali cene u najvećim marketima u Srbiji i dokazali da su trgovački lanci sistematski podizali marže kako bi ostvarili dodatnu zaradu na račun građana. Naše istraživanje je jasno pokazalo da su Delhaize, Merkator S, DIS i Univerexport, umesto da se takmiče u nižim cenama, dogovarali kako da ih podignu!
Dok su predsednik Aleksandar Vučić i premijer u ostavci Miloš Vučević predvodili borbu za smanjenje cena osnovnih životnih namirnica kroz akciju "Bolja cena", u pozadini se odvijala potpuno drugačija priča. Veliki trgovinski lanci su, umesto da podrže inicijativu, nastavili sa praksom visokih marži i neopravdanih poskupljenja, čime su direktno urušili efekat ove mere.
Portal Srbija Danas prvi je otkrio da su trgovci međusobno dogovarali visoke marže, održavajući ih na istom nivou u svim velikim lancima. Na taj način potrošači su sticali utisak da su cene realne, jer su ih svuda zaticali gotovo identične. U stvarnosti, trgovci su veštački održavali visoke profite, dok su privremeni popusti na pojedine proizvode služili kao mamac, dok su istovremeno druge cene ostajale nerealno visoke ili su se neprimetno povećavale.
Sada su građani odlučili da uzvrate, pa je pokrenuta inicijativa za bojkot velikih trgovinskih lanaca, u kojoj se pozivaju potrošači da u petak, 31. januara 2025. godine, ne kupuju u velikim marketima Maxi i Shop&Go (Delhaize), DIS, Univerexport, Idea i Roda (Mercator) i Lidl.
Na društvenim mrežama se širi poziv na solidarnost, po ugledu na region, gde je slična akcija već dala rezultate – masovan bojkot velikih lanaca marketa je naterao trgovce da reaguju i prilagode cene stvarnim mogućnostima građana.
Podsetimo, Srbija Danas je prva pisala o skandaloznim poslovnim potezima trgovaca, koji su, umesto da se pridruže državnoj strategiji za smanjenje troškova života, nastavili da ostvaruju rekordne profite. Očigledno je da bez pritiska javnosti i konkretnih akcija poput bojkota, trgovinski lanci neće odustati od politike pljačke potrošača.
Ostaje da se vidi da li će ovaj bojkot imati efekta u Srbiji i da li će trgovci konačno shvatiti da građani neće nemo posmatrati sabotažu mera koje su namenjene upravo njima.