PRAVILO "SEDAM DANA": Evo kako će vam ova navika pomoći da uštedite novac!
Svi ljudi su sami po sebi različiti i imaju drugačije navike i stvari koje ih ispunjavaju.
Neko voli da uživa u svakom danu i brzo potroši sve što zaradi, dok se drugi ljudi ipak lepše osećaju kada imaju određenu sumu novca "sa strane" ili što bi rekli "za crne dane".
Ti ljudi uvek misle unapred i ne vole da osećaju bespomoćno u bilo kojoj nepredviđenoj situaciji. To je pohvalno, ali sa druge strane, takvi ljudi slabije uživaju i nikada nisu opušteni u potpunosti, pa se često zapitaju da li dobro postupaju što štede.
KO ĆE MOĆI DA DOBIJE NOVAC ZA ZAMENU STOLARIJE? Detaljna procedura - kada građani mogu da se prijave
POD KOJIM USLOVIMA MOŽETE UĆI U GRČKU? Ako ste krenuli na more u ovu zemlju, obavezno ponesite jedan FORMULAR
"BILA SAM U DUGOVIMA DO GUŠE! Uradila sam ove TRI NELOGIČNE STVARI i za dve godine rešila sve probleme!"
Druga vrsta ljudi je upravo suprotna, ona koja ne misli o sutra, već svaki dan živi kao da mu je poslednji. Koliko god da to zvuči kao odličan način življenja, takvi ljudi često ne znaju da upravljaju novcem, gotovo uvek se zadužuju, a kada im se dese neke situacije koje nisu očekivali, ne znaju kako da se izbave, pa su u situaciji da uzajmljuju nova, a onda tek nastaju problemi.
Ukoliko spadate u ovu grupu ljudi, da biste izbegli ovakve situacije, možda bi trebalo da primenite sledeće pravilo – pravilo 7 dana.
O čemu je reč? Ova strategija štiti kupca od impulsivne kupovine, a princip je vrlo jednostavan: dajte sebi "period da ohladite glavu", to jest, sačekajte 7 dana pre realizacije kupovine, kako biste bili sigurni da li zaista želite taj proizvod i da li vam je potreban. Ovo drugo je ključno.
Suština je da vas ne ponese uzbuđenje u datom momentu i ne načinite kupovinu zbog koje biste se pokajali, bilo da je reč o novom telefonu, cipelama, putovanju. Ljudi najlakše troše u "mirnom stanju", kada imaju redovne prihode, a nemaju neke naročite trzavice.
Često se javi osećaj da negde moramo da potrošimo novac, kao da će u suprotnom pobeći iz džepa. Tek kada se suočimo s realnom krizom, shvatimo da smo u prošlosti verovatno kupovali ono što nam nije bilo neophodno. Često se desi i da kupimo ne samo ono što nije esencijalno, već i ono što nam se na kraju ne dopada.
Nakon 7 dana postavite sebi ovo pitanje: Da li se osećam isto u vezi sa željenim proizvodom?
Ako je želja i dalje tu, a njegova cena odgovara vašem kućnom budžetu, poručite proizvod. Nije poenta da ništa ne kupite, već da napravite pametnu selekciju onoga što zaista želite i što vam je potrebno i na taj način uspete da uštedite za situacije u kojima će vam taj novac biti od velikog značaja.