Trgovac je dužan da vam zameni pokvareni proizvod za novi, potrebno je da bude ispunjen jedan uslov!
Prilikom kupovine tehničke robe trgovci daju i garanciju za prodatu robu.
To podrazumeva i besplatnu popravku u slučaju da s uređajem ne bude sve u redu.
Iako bi ova usluga trebalo da bude garantovana, to u praksi baš i nije uvek slučaj. Zbog toga su kupci često zbunjeni kada im se kaže da na neke popravke nemaju pravo.
Fantastičan hotel, peščana plaža, uz popust do 42%: Ako planirate leto u Grčkoj, ovo je IDEALNA PONUDA za vas
VIŠE OD 9.000 SLOBODNIH MESTA U SREDNJIM ŠKOLAMA I GIMNAZIJAMA: Najveće interesovanje vlada za OVE SMEROVE
ČUVENA "BUBA" ODLAZI U ISTORIJU! Kraj proizvodnje posle osamdeset godina
Prema našem zakonu popravka tehničke robe može se obaviti u roku od 30 dana, kazao je Nenad Bumbić, iz udruženja Zaštita potrošača u emisiji 150 minuta.
On navodi da je ranije to bio takozvani primeren rok, pa se raspravljalo o tome šta se pod tim rokom podrazumeva.
- Ako vam ne radi klima uređaj tokom leta i onda servis tumači da je primeren rok 60, 70 dana, a vi mislite da je kraći. Suštinski, potrošači do 30 dana ovog roka nemaju nikakve zakonske mogućnosti da ubrzaju bilo kakvu popravku - priča Bumbić.
Uopšteno govoreći, zakonski rok garancije za belu tehnike je dve godine. Sve preko toga je period garancije koji je potpuno dobrovoljna stvar trgovca ili uvoznika.
- Ono što je važno da znate jeste da, kada prođu te dve godine garancije, u suštini zakon ne pomaže, to je stvar kako je trgovac naveo, kako je naveo uvoznik... - kaže on.
Nosio sam cipele 200 metara i raspale su se - otišao sam da ih reklamiram, a tamo me je tek sačekao ŠOK!
DRŽAVA POMAŽE MLADIM POLJOPRIVREDNICIMA: Evo u šta je NAJBOLJE ULOŽITI i šta će vam doneti NAJVEĆU ZARADU
PUTIN ŠALJE SRBIJI BRODOVE, ALI TO NIJE SVE! U toku važni pregovori Srbije i Rusije!
Tokom dve godine garancije kupac ima pravo na popravke. Ukoliko uređaj ne može da se popravi trgovac je dužan da kupcu obezbedi novi, ali samo ako se ne radi o sitnom kvaru.