ČUVENA "BUBA" ODLAZI U ISTORIJU! Kraj proizvodnje posle osamdeset godina
"Folksvagen" ove sedmice obustavlja proizvodnju poslednje verzije modela "buba" u svojoj fabrici u meksičkoj Puebli.
To će označiti kraj puta za vozilo koji je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje osamdesetogodišnje istorije, od 1938. godine.
Ovaj automobil bio je deo najmračnijih trenutaka Nemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol nemačke ekonomske posleratne obnove i uspona srednje klase.
Fantastičan hotel, peščana plaža, uz popust do 42%: Ako planirate leto u Grčkoj, ovo je IDEALNA PONUDA za vas
DRŽAVA POMAŽE MLADIM POLJOPRIVREDNICIMA: Evo u šta je NAJBOLJE ULOŽITI i šta će vam doneti NAJVEĆU ZARADU
Nosio sam cipele 200 metara i raspale su se - otišao sam da ih reklamiram, a tamo me je tek sačekao ŠOK!
"Buba" je bila primer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom sveta, a u SAD je tokom šezdesetih bila amblem kontrakulture.
Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u istoriji dizajna, poput boce "koka-kole", preneo je AP.
Originalni dizajn je delo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat diktatora Adolfa Hitlera o "narodnom automobilu", po ugledu na "ford model t" u Americi.
"Folksvagenova" fabrika je 1949. godine, pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, preneta u vlasništvo nemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas delimični vlasnik kompanije.
Do 1955. godine proizvedena je milionita "buba" u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primerka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.
Srbi na hranu troše manje nego u EU, dok za JEDNO izdvajamo više nego Turci i Crnogorci
ŠANSA ZA RADNIKE IZ SRBIJE: Ovo su najtraženiji POSLOVI na primorju, a evo ko zarađuje čak 2.000 evra mesečno
Želite da se borite za BIP: Spremite 15 miliona dinara!
Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput "golfa". "Buba" nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine.
"Nova buba", modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi "golfa", stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora "Folksvagena" Ferdinanda Piha, praunuka Ferdinanda Poreša.
Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.
U ovom gradu se na posao ĐUBRETARA čeka punih SEDAM GODINA, a evo i zbog čega (VIDEO)