ЧУВЕНА "БУБА" ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ! Крај производње после осамдесет година
"Фолксваген" ове седмице обуставља производњу последње верзије модела "буба" у својој фабрици у мексичкој Пуебли.
То ће означити крај пута за возило који је било симбол многих ствари током своје осамдесетогодишње историје, од 1938. године.
Овај аутомобил био је део најмрачнијих тренутака Немачке и никада реализованог нацистичког пројекта, а потом симбол немачке економске послератне обнове и успона средње класе.
Фантастичан хотел, пешчана плажа, уз попуст до 42%: Ако планирате лето у Грчкој, ово је ИДЕАЛНА ПОНУДА за вас
ДРЖАВА ПОМАЖЕ МЛАДИМ ПОЉОПРИВРЕДНИЦИМА: Ево у шта је НАЈБОЉЕ УЛОЖИТИ и шта ће вам донети НАЈВЕЋУ ЗАРАДУ
Носио сам ципеле 200 метара и распале су се - отишао сам да их рекламирам, а тамо ме је тек сачекао ШОК!
"Буба" је била пример глобализације, пошто је продавана свуда и постала је препознатљива широм света, а у САД је током шездесетих била амблем контракултуре.
Изнад свега, овај аутомобил остаје препознатљив у историји дизајна, попут боце "кока-коле", пренео је АП.
Оригинални дизајн је дело аустријског инжењера Фердинанда Поршеа, који је био ангажован да реализује пројекат диктатора Адолфа Хитлера о "народном аутомобилу", по угледу на "форд модел т" у Америци.
"Фолксвагенова" фабрика је 1949. године, под надзором британских окупационих снага, пренета у власништво немачке владе и покрајине Доња Саксонија, која је и данас делимични власник компаније.
До 1955. године произведена је милионита "буба" у Волфсбургу. Најважније страно тржиште за овај модел постале су САД, где је 1968. године продато 563.522 примерка, односно 40 одсто годишње производње.
Срби на храну троше мање него у ЕУ, док за ЈЕДНО издвајамо више него Турци и Црногорци
ШАНСА ЗА РАДНИКЕ ИЗ СРБИЈЕ: Ово су најтраженији ПОСЛОВИ на приморју, а ево ко зарађује чак 2.000 евра месечно
Желите да се борите за БИП: Спремите 15 милиона динара!
Производња у Волфсбургу окончана је 1978. године, са доласком нових модела, попут "голфа". "Буба" није нестала, пошто је њена производња у Мексику трајала од 1967. до 2003. године.
"Нова буба", модернизована верзија у ретро стилу, направљена на платформи "голфа", стигла је на тржиште 1998. године под надзором директора "Фолксвагена" Фердинанда Пиха, праунука Фердинанда Пореша.
Последњи примерак из завршне серије од 5.961 аутомобила завршиће у музеју после церемоније у Пуебли 10. јула, када ће бити обележен крај производње.
У овом граду се на посао ЂУБРЕТАРА чека пуних СЕДАМ ГОДИНА, а ево и због чега (ВИДЕО)