Vozači, OPREZ: Ako vam natoče pogrešno gorivo na pumpi, koštaće vas 400 evra da ponovo POKRENETE auto
"Ulagao sam reklamaciju i žalbu, ali se niko nije setio da mi nadoknadi štetu pričinjenu mešanjem goriva"
Nakon učestalih afera na benzinskim pumpama širom regiona, stanovnik Nove Varoši odlučio je javno podeli šta ga je snašlo.
Pročitajte i:
- Imao sam problem na benzinskoj pumpi u Novoj Varoši. Radnik mi je pomešao gorivo, sipao je benzin u dizela, a to mi nisu rekli. Vozio sam auto oko 20 kilometara, sve dok nije počeo da trza i stao... Popravka vozila me koštala oko 50.000 dinara. Ulagao sam reklamaciju i žalbu, ali se niko nije setio da mi nadoknadi štetu pričinjenu mešanjem goriva. Jedino što sam dobio je odgovor menadžera da sam ja zahtevao da mi se sipa benzin i da svima u tom gradu sipaju benzin u dizele, a dizel u benzince i nikom to ne smeta, te da se jedini ja žalim - rekao je on.
Svaki vozač zna da mešanje goriva nije dobro, kao i da ukoliko do toga dođe, posledice po automobil mogu biti katastrofalne.
Iako nepisano pravilo kaže da benzinca u koji je sipano malo dizel goriva (do pet posto) možete voziti ako mu naknadno do vrha rezervoara natočite benzin, pa će se sve zajedno "pomešati" bez problema, to se ne preporučuje, posebno ako imate noviji i moderniji automobil.
Što je automobil noviji i tehnološki savremeniji, po pravilu su mu i delovi i motor sofisticiraniji, pa je nužno da sve bude optimalno i prema preporukama proizvođača kako bi se izbegla šteta.
Stručnjaci upozoravaju da nikako ne startujete motor, nego da izgurate automobil na parking benzinske pumpe i pozovete šlep službu koja će ga odneti u servis.
Tamo će istočiti gorivo iz rezervoara, zameniti filter goriva i problem je relativno jeftino i bezbolno rešen. Međutim, problem je mnogo veći ako shvatite da ste sipali pogrešno gorivo nakon što ste već krenuli sa pumpe i tek onda primetili promenu u načinu rada motora.
U tom slučaju motor treba što pre ugasiti, a vozilo kao i u prethodnom slučaju uz pomoć šlep službe prebaciti u servis.
Tu je već šteta veća, a ako se poklope nezgodne okolnosti ili ste vozili auto duže, može biti i veoma skupa, što zavisi od konkretnog modela automobila i motora.
Osim ispuštanja goriva, ako se dizel natoči u benzinca, potrebno je očistiti ceo sistem ubrizgavanja goriva. Najčešće na motoru ne ostaju trajne posledice.
Sa druge strane, ako benzin sipate u dizelaša, sistem ubrizgavanja, odnosno pumpa visokog pritiska izdrži, ali vrlo često izgore karike na klipovima cilindara pa nastane znatna materijalna šteta.
Dakle, najbitnije je odmah ugasiti motor kako bi se maksimalno smanjile štetne posledice omaške koju ste vi ili radnik sa pumpe načinili prilikom točenja goriva.
Ukoliko vam radnik sa pumpe sipa pogrešno gorivo a to ne kaže, stvar je mnogo ozbiljnija, tj. imate osnova da se žalite, ali to morate učiniti istog trenutka, kaže predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović.
- On je morao da izvrši reklamaciju odmah na pumpi. Ako nije znao šta se desilo, čim je otišao kod majstora i saznao za situaciju, odmah je morao, istog dana da ode na pumpu i dokaže šta se desilo. U tom slučaju ima pravo na naknadu štete. Mi uvek savetujemo potrošače da prigovor ulože odmah na licu mesta. Ovako je teško dokazivo i odmah se postavlja pitanje da li je sve bilo baš tako - rekao je Papović.