Возачи, ОПРЕЗ: Ако вам наточе погрешно гориво на пумпи, коштаће вас 400 евра да поново ПОКРЕНЕТЕ ауто
"Улагао сам рекламацију и жалбу, али се нико није сетио да ми надокнади штету причињену мешањем горива"
Након учесталих афера на бензинским пумпама широм региона, становник Нове Вароши одлучио је јавно подели шта га је снашло.
Прочитајте и:
- Имао сам проблем на бензинској пумпи у Новој Вароши. Радник ми је помешао гориво, сипао је бензин у дизела, а то ми нису рекли. Возио сам ауто око 20 километара, све док није почео да трза и стао... Поправка возила ме коштала око 50.000 динара. Улагао сам рекламацију и жалбу, али се нико није сетио да ми надокнади штету причињену мешањем горива. Једино што сам добио је одговор менаџера да сам ја захтевао да ми се сипа бензин и да свима у том граду сипају бензин у дизеле, а дизел у бензинце и ником то не смета, те да се једини ја жалим - рекао је он.
Сваки возач зна да мешање горива није добро, као и да уколико до тога дође, последице по аутомобил могу бити катастрофалне.
Иако неписано правило каже да бензинца у који је сипано мало дизел горива (до пет посто) можете возити ако му накнадно до врха резервоара наточите бензин, па ће се све заједно "помешати" без проблема, то се не препоручује, посебно ако имате новији и модернији аутомобил.
Што је аутомобил новији и технолошки савременији, по правилу су му и делови и мотор софистициранији, па је нужно да све буде оптимално и према препорукама произвођача како би се избегла штета.
Стручњаци упозоравају да никако не стартујете мотор, него да изгурате аутомобил на паркинг бензинске пумпе и позовете шлеп службу која ће га однети у сервис.
Тамо ће источити гориво из резервоара, заменити филтер горива и проблем је релативно јефтино и безболно решен. Међутим, проблем је много већи ако схватите да сте сипали погрешно гориво након што сте већ кренули са пумпе и тек онда приметили промену у начину рада мотора.
У том случају мотор треба што пре угасити, а возило као и у претходном случају уз помоћ шлеп службе пребацити у сервис.
Ту је већ штета већа, а ако се поклопе незгодне околности или сте возили ауто дуже, може бити и веома скупа, што зависи од конкретног модела аутомобила и мотора.
Осим испуштања горива, ако се дизел наточи у бензинца, потребно је очистити цео систем убризгавања горива. Најчешће на мотору не остају трајне последице.
Са друге стране, ако бензин сипате у дизелаша, систем убризгавања, односно пумпа високог притиска издржи, али врло често изгоре карике на клиповима цилиндара па настане знатна материјална штета.
Дакле, најбитније је одмах угасити мотор како би се максимално смањиле штетне последице омашке коју сте ви или радник са пумпе начинили приликом точења горива.
Уколико вам радник са пумпе сипа погрешно гориво а то не каже, ствар је много озбиљнија, тј. имате основа да се жалите, али то морате учинити истог тренутка, каже председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић.
- Он је морао да изврши рекламацију одмах на пумпи. Ако није знао шта се десило, чим је отишао код мајстора и сазнао за ситуацију, одмах је морао, истог дана да оде на пумпу и докаже шта се десило. У том случају има право на накнаду штете. Ми увек саветујемо потрошаче да приговор уложе одмах на лицу места. Овако је тешко доказиво и одмах се поставља питање да ли је све било баш тако - рекао је Паповић.