Мило Марковић, члан извршног одбора компаније "Дунав осигурање" - Полисе су једина гаранција успешне производње под отвореним небом
Од 22. до 24. новембра Београдски сајам је у оквиру треће по реду манифестације Винска визија отвореног Балкана 2024 (3. Wine висион by Опен Балкан), био највеће стециште винара и власника дестилерија из целе југоисточне Европе.
Највећа национална осигуравајућа кућа Компанија „Дунав осигурање“ стала је и ове године уз Винску визију, као партнер од угледа и поверења, ослонац пољопривредних произвођача па самим тим и воћара и виноградара широм Србије, на сваком кораку њихове производње под ведрим небом, а и касније, под кровом винарија и дестилерија.
На лепо уређеном сајамском штанду Мило Марковић, члан Извршног одбора Компаније „Дунав осигурање“, указао је на значај подршке винарима, виноградарима и дестилеријама не само у промоцији њиховог еснафа и афирмисању индустрије вина и ракије, већ и у потпори коју им та компанија пружа кроз своју основну делатност, кроз осигурање.
‒ Виногради и воћњаци су фабрике под отвореним небом и самим тим изложени су бројним опасностима, које су у ери климатских промена све израженије. Наше полисе пружају покриће за штете од ризика града, пожара, удара грома, олује, поплаве и мраза. С поносом могу да кажем да смо прошле године осигурали 500 хектара винограда, штитећи на тај начин производњу вредну више од 250 милиона динара. Од 21 милион динара прикупљене премије, на штете је отишло чак 20 милиона.
Ове године показатељи су још бољи. Већим обухватом осигурања винограда остварили смо 36 милиона динара премије, па су и исплаћене накнаде штета далеко веће ‒ истакао је Мило Марковић.
Он је указао на то да на неопходан опрез позива чињеница да у нашој земљи има преко 25.000 хектара под виноградима, те да је велики проценат тих засада неосигуран.
‒ Након потписивања споразума о бесцаринском извозу вина између наше земље и Народне Републике Кине, велики број људи се одлучио за улагање у развој виноградарства, а засади винове лозе и производња вина и даље су незаштићени осигурањем. Како сав уложени новац и труд може отићи у неповрат остварењем бројних ризика, апелујемо на произвођаче да преиспитају ризике којима су изложени, да се заштите полисом осигурања и тако искористе државну субвенцију која се у зависности од региона креће од 40 до 70 одсто уплаћене премије ‒ подсећа Марковић.
Да је осигурање вредна инвестиција а не трошак, сведоче и дугогодишњи осигураници „Дунава“ Жељко Јовановић, оснивач и директор дестилерије „Подрум жеља“ из села Наномир смештеног између Мионице и Лајковца, и Војкан Јовановић, директор Винарије „Јовац“ из истоименог села код Јагодине.
Производња ракије „Подрума жеља“ базира се на шест хектара засадā, од чега четири хектара чачанске родне и чачанске шљиве лепотице и по једног хектара крушке виљамовке и лесковачке дуње – све ракијских сорти воћа. Вишедеценијска породична традиција печења ракије претворена је у породични посао, а млада дестилерија почела је да осваја домаће тржиште квалитетним ракијама, па и да их извози у Аустралију. Као одговоран предузетник, Жељко Јовановић увидео је значај осигурања за сигурност и опстанак ризичне производње под ведрим небом.
‒ Одлуку да поверење поклонимо Компанији „Дунав осигурање“ донели смо вођени најповољнијом ценом полисе, коју нам је понудила пре неколико година. А након града који нас је пре две године погодио, испоставило се да је та наша одлука била ваљана. Процена и накнада штете биле су коректне, а комуникација и разумевање на које смо наишли потврдили су да је „Дунав“ не само поуздан и одговоран осигуравач већ и прави пријатељ. То је било пресудно за наставак сарадње која и данас траје ‒ објашњава Јовановић.
И прича о успеху награђиване Винарије „Јовац“ јесте прича о брижљиво чуваној и посвећено негованој традицији. Реч је о виноградарском искуству мештана села Јовац код Јагодине, који су заједно са својим суседима из околних насеља 1908. године основали задругу, а 1922. завршили зидање винског подрума из чисте потребе да се грожђе, које се гајило на падинама планине Јухор, преточи у вино. Од 2017. године стару славу овог виногорја на винску мапу враћа привредно друштво „Zipp Параћин“. Свесни да пут од здравог, зрелог грозда до квалитетног вина, које ће завршити на домаћем или иностраном тржишту није ни брз ни лак, да га прате бројни изазови, одлучили су да им сапутник на тој захтевној траси буде поуздан осигуравач.
‒ „Дунав осигурање“ прати нас кроз све фазе пословања ‒ каже Јовановић. ‒ Осигурани су наши објекти, машине, али што је за све који се баве производњом под отвореним небом још важније, осигурани су лозни калемови и род. Наравно, нико од нас не жели да година подбаци, а то се ипак дешава. Сведоци смо климатских промена с честим временским непогодама ‒ олујама, градом, мразом. Полиса „Дунав осигурања“ јемац је да ће нам штете бити ефикасно и брзо процењене и надокнађене.
Захваљујући постојаној партнерској улози великог сајамског догађаја, те квалитетној и приступачној осигуравајућој понуди, штанд Компаније „Дунав осигурање“ завредео је не само медијску пажњу већ и интересовање бројних излагача и посетилаца заинтересованих за „дунавску“ понуду.