"Molimo boga da što duže ostanemo u školi": Kakvi su rezultati đaka i onlajn nastave u korona školskoj godini
U Zrenjaninu na primer, učenici su slabiji nego prošle godine u isto vreme
Nakon što je prethodna školska godina završena dok su đaci sedeli u svojim kućama, oni su se vratili u klupe u septembru. Međutim, prošlo je već prvo tomesečje, a situacija nije obećavajuća, s obzirom na to da su đaci ponovo poslati na duži raspust zbog epidemije korona virusa.
PREKO VIŠEGRADA DO SARAJEVA: Kroz raskošnu prirodu i lepa sela, koja su lepo gorela! (FOTO)
NEHUMANO! Desetine lešinara godišnje umre od trovanja na Balkanu - Namerno se postavljaju mamci sa otrovima
KORONA PO GRADOVIMA: Situacija kritična u celoj Srbiji, u Kragujevcu neverovatno iznenađenje
Prosvetni radnici analiziraju rezultate koje su đaci postigli za ovaj kratak period, a portal zrenjaninski.com piše da je u tom gradu preovlađujuća ocena da će đaci biti lošiji nego u istom periodu prošle godine.
- Molimo Boga da što duže ostanemo u školi, kako god da je u njoj organizovana nastava, i da se koliko god je moguće odloži potpuni prelazak na onlajn nastavu. Rezultati na testovima na kraju prvog tromesečja su jako loši.
- Đaci su shvatili da tokom dana kada ne idu u školu ne moraju da prate nastavu, što naravno nije tačno. Kod nas u školi imamo dece koja nemaju tehničku podršku za praćenje nastave onlajn. I platforma preko koje radimo onlajn je zahtevna, internet puca, nije lako - kaže Snežana Boldižar, nastavnica istorije u Osnovnoj školi "Petar Petrović Njegoš".
U školama koje imaju manje učenika uspeli su da organizuju nastavu tako da sva deca idu u školu, po grupama. Međutim, i u tim školama rezultati u prvom tromesečju nisu sjajni.
Većina prosvetnih radnika smatra da je u prvom tromesečju plaćen danak i prolećnoj onlajn nastavi. Kažu, deca koja su krenula u prvi razred nisu imala vremena da na predškolskom nivou nauče da sede na času. Pojedini bivši prvaci su krenuli u drugi razred a da ne umeju da čitaju i pišu, a sadašnji trećaci iz drugog razreda su stigli a da nisu savladali latinicu.
Kako kažu prosvetni radnici, novu školsku godinu trebalo je početi onim delom gradiva koje nije dobro savladano u proleće.
- U nižim razredima je situacija bolja, jer su nam mališani išli u školu svakog dana, podeljeni po grupama. U višim razredima situacija nije sjajna. Đaci bi trebalo da tog dana, kada nisu u školi, nastavu prate preko televizije. Da li to rade? Većina ne. Kada dođu u školu, nastavnik, prema planu i programu, nastavlja da predaje, očekujući da je prethodna lekcija ispraćena i naučena. U većini slučajeva se to ne dešava. Rezultati u prvom tromesečju su loši, ali će oni poslužiti kao putokaz za naredni period - ističe Zlatko Bulić, direktor Osnovne škole "Branko Radičević" u Čenti.
Učenici su u skoro svim slučajevima podeljeni u grupama, a niži razredi uglavnom idu u školu svakog dana.
Što se tiče rezultata, direktorka škole "2. oktobar" Sanja Gerbeš kaže da je na završnom ispitu uspeh učenika bio u blagom padu, ali da se posle prvog tromesečja ne primećuje razlika u odnosu na prošlu godinu.
- Ako poredimo uspeh u prvom kvartalu ove školske godine i rezultate na istom prošle godine, razlike gotovo i da nema. Prisutno je formativno i sumativno ocenjivanje. Kvartalno se ne zaključuju ocene, nego se prati rad učenika u cilju pospešivanja njihovog uspeha. Dosadašnji uspeh je u skladu sa učeničkim zalaganjem i nema većih odstupanja - rekla je Sanja Gerbeš.