SRBIJA NA PUTU DIGITALIZACIJE: Počeo upis na master za gejming, ko može da upiše ovaj studijski program?
Stipendije će dobiti 25 studenata.
Industrija video-igara u Srbiji donosi godišnje između 50 i 100 miliona dolara.
Naša zemlja je već našla svoje mesto na globalnoj mapi te industrije i tokom pandemije koronavirusa broj igrača postaje sve veći. Ono što je novina kada je reč o ovoj temi jeste da počinje upis na prvi master iz gejminga na Univerzitetu u Kragujevcu.
GASTROENTEROLOG UPOZORAVA: Možete napraviti opasnu grešku ako uzimate probiotik uz antibiotik
ĐACI OD DANAS NA RASPUSTU: Osnovci i srednjoškolci vraćaju se u školske klupe za pet dana
Đaci od sutra na jesenjem raspustu: Ako ne eksplodira korona, vraćaju se u školske klupe za pet dana
Tadej Kurepa iz Inicijative "Digitalna Srbija" je naveo da osnovna ideja master studija iz gejminga multidisciplinarnost, odnosno spajanje gejming industrije sa studijama umetnosti i da je industrija video-igara primer sinergije različitih znanja, struka i oblasti.
- Ideja je da se otvore dodatno državni fakulteti za saradnju sa industrijom, za saradnju sa privredom za inovacije, ali takođe da se podstakne saradnja između državnih fakulteta i univerziteta, kako uzajamno, tako i u inostranstvu - rekao je Tadej Kurepa tokom gostovanja u Jutarnjem programu RTS-a.
Dodao je da dva konzorcijuma rade na masteru iz gejminga – jedan je u Kragujevcu, a drugi u Beogradu, na kojem nastava započinje sledeće jeseni.
Predsednik Srpske asocijacije industrije video-igara Nikola Čavić rekao je da gejming industrija u Srbiji ima veliki potencijal i da je ta industrija ima veliku perspektivu i na globalnom nivou.
- Industrija video-igara je duplo veća od filmske industrije i zapravo je veća i od filmske i muzičke industrije zajedno i taj rast se uvećava iz godine u godinu. Tokom pandemije došlo je samo do ubrzanja tog rasta koji se dešava zbog toga što imamo veliku rasprostranjenost upotrebe mobilnih telefona i tableta - kazao je Nikola Čavić.
Tri milijarde ljudi igra video-igre
Čavić je istakao je da su se ranije tinejdžeri smatrali gejmerima, koji su posedovali konzole i igrali video-igrice na računarima, a da se danas svi igraju na telefonima – od dece do odraslih. Dodao je da se tržište video-igara na telefonima procenjuje na tri milijarde ljudi.
- Prilika Srbije jeste što svim tim ljudima možete da pristupite kroz svega par onlajn platformi i postoji veliki broj kompanija u Srbiji koji koriste tu priliku i proizvode te igre upravo ovde u Srbiji i koriste te platforme bez ikakvih prepreka da pristupaju globalnom tržištu od tri milijarde ljudi - naveo je Nikola Čavić.
Organizacija "Startap džinom" (Startup Genome) svrstala je gejming industriju kao jedan od dva digitalna sektora u Srbiji sa najvećim potencijalom. Nikola Čavić objašnjava da je jedan od velikih razloga za to uspeh koji su domaće kompanije ostvarile dosad.
- Takođe, uzeti su u obzir dostupnost i kvalitet stručnjaka koje mi posedujemo u Srbiji. Tu pre svega mislim na umetnike, to jest artiste i dizajnere i isto tako na programere, to jest inženjerski sektor - kazao je Čavić.
Srbija je jedno od pet tržišta u svetu sa najvećom perspektivom
Čavić je naglasio da je zahvaljujući tome Srbija označena kao jedno od pet tržišta industrije video-igara koja imaju najveću perspektivu da se ubrzano razvijaju u narednom periodu.
Tadej Kurepa je naveo da su studijski programi zamišljeni tako da, s jedne strane, studenti uče o 3D grafici i modelovanju, dok sa druge strane, imaju kurseve iz oblasti umetnosti.
- Postoji i treća komponenta, koja mislim da je jako bitno i treba je naglasiti, to je komponenta preduzetništva. Pored umetničkih i, uslovno rečeno, tehničkih kurseva na ovom masteru, studenti će imati priliku da nauče i određena znanja iz oblasti biznisa - rekao je Kurepa.
Istakao je da nije ideja da nakon tri semestra master programa iz gejminga imamo studente koji mogu odmah da počnu da rade, već da studenti mogu da započnu sopstvene projekte i kompanije.
Kurepa je dodao da će studenti u trećem semestru izrađivati master rad koji bi trebalo da bude projekat koji bi studenti mogli da iskoriste za početak sopstvenog biznisa.
Stipendije za 25 studenata
Kada je reč o uslovima za prijavljivanje na master studije u Kragujevcu, uslov je da kandidati imaju završene osnovne studije iz oblasti umetnosti ili tehničko-tehnoloških nauka, kao i da ima 35 mesta, od čega 15 mesta stipendira država, dok će po pet mesta stipendirati Univerzitet u Kragujevcu i Inicijativa "Digitalna Srbija".
Nikola Čavić je naveo da je potencijal industrije jako veliki.
- Izuzetno je dobro što će naši mladi studenti konačno imati priliku da se opredele za neko od novih perspektivnih zanimanja koje će im omogućiti karijeru u tome. Isto tako je ovaj program sjajan primer toga da će naše kompanije, kada obrazovni sistem proizvede mlade stručnjake, imati priliku da ih zaposle i samim tim ubrza rast i razvoj - kazao je Čavić.
Studenti će po završetku master programa imati podršku Asocijacije industrije video-igara Srbije, koja, kako je rekao Nikola Čavić, postoji već tri godine i prema njihovim procenama u tom sektoru je zaposleno oko 2.000 ljudi.
Diplome će se, kako je rekao Tadej Kurepa, vrednovati kao i sve druge diplome Univerziteta u Kragujevcu i dodao da je akreditacija studijskog programa u toku.
"Studenti mogu da očekuju vrhunske predavače iz akademije i iz industrije. Imamo priznate naučnike koji se niz godina bave oblastima kao što su kompjuterska grafika i 3D modelovanje, koji predaju na Univerzitetu u Kragujevcu, a imamo i ljude sa višegodišnjim iskustvom u domaćoj gejming industriji koji će doći i držati predavanja studentima", kazao je Kurepa.
Istakao je da će studentima biti omogućena i praksa u trajanju od osam nedelja.