KRIZA KAD "ZAKUCA NA VRATA" ŠEF MORA U "DŽEPU" IMATI TRI REŠENJA: Načini da u teškim vremenima MOTIVIŠETE zaposlene
Prvo, moramo razumeti i samu suštinu krize
Menadžeri moraju prihvatiti činjenicu da je tržište prostor stalnih i neminovnih promena. Ako ostavimo po strani spoljne i netržišne uzroke promena (političke, demografske, sociološke), glavni proces promena događa se na tržištu i unutar kompanije.
KAD KORONA DIKTIRA POSAO: Nema biranja, i organizatori daća u Vršcu dostavljaju hranu
PRVA FIRMA UVELA ZABRANU RADA BEZ KORONA TESTA: Radnicima poslato detaljno objašnjenje
VAŠ ŠEF NIKAKO DA SE SETI DA VAM POVEĆA PLATU? Evo kako da dobijete ono što zaslužujete!
Zato motivacija ljudi za krizna vremena počinje još dok su vremena dobra, a uslovi poslovanja povoljni.
U tom periodu odnosi menadžera s ljudima moraju biti korektni, komunikacija pristojna i razumljiva, a procedure jasno definisane, jer kad kriza "zakuca na vrata" menadžer koji nema "u džepu" bar tri rešenja, već je izgubio dragoceno vreme za kvalitetan odgovor.
Konačno, moramo razumeti i samu suštinu krize. Ako je ona samo finansijska, tada je rešiva. U periodu kad imate novca odvojite ponešto za vremena kada tog novca neće biti i tu nema neke preterane mudrosti kada govorimo o rešenju. Finansijska kriza je rešiva, samo se potrudite da ne trošite više nego što imate.
Ali kriza morala, etičnosti, nezainteresovanosti za nove ideje, neinventivnosti i loših međuljudskih odnosa teško je rešiva. Ne postoji poduzeće, ma koliko veliko, koje može izbeći stečaj ako su uzroci krize među nabrojanim razlozima.
Korišćenje talenata i veština faktor je koji ključni zaposleni visoko cene. Motivisan radnik želi da da svoj doprinos i u područjima koja nisu obuhvaćena opisom konkretnog radnog mesta.
Koliko ljudi može dati više od onog što trenutno daju? Puno, zato je potrebno dobro promisliti o njihovim veštinama, talentima i iskustvima.