КРИЗА КАД "ЗАКУЦА НА ВРАТА" ШЕФ МОРА У "ЏЕПУ" ИМАТИ ТРИ РЕШЕЊА: Начини да у тешким временима МОТИВИШЕТЕ запослене
Прво, морамо разумети и саму суштину кризе
Менаџери морају прихватити чињеницу да је тржиште простор сталних и неминовних промена. Ако оставимо по страни спољне и нетржишне узроке промена (политичке, демографске, социолошке), главни процес промена догађа се на тржишту и унутар компаније.
КАД КОРОНА ДИКТИРА ПОСАО: Нема бирања, и организатори даћа у Вршцу достављају храну
ПРВА ФИРМА УВЕЛА ЗАБРАНУ РАДА БЕЗ КОРОНА ТЕСТА: Радницима послато детаљно објашњење
ВАШ ШЕФ НИКАКО ДА СЕ СЕТИ ДА ВАМ ПОВЕЋА ПЛАТУ? Ево како да добијете оно што заслужујете!
Зато мотивација људи за кризна времена почиње још док су времена добра, а услови пословања повољни.
У том периоду односи менаџера с људима морају бити коректни, комуникација пристојна и разумљива, а процедуре јасно дефинисане, јер кад криза "закуца на врата" менаџер који нема "у џепу" бар три решења, већ је изгубио драгоцено време за квалитетан одговор.
Коначно, морамо разумети и саму суштину кризе. Ако је она само финансијска, тада је решива. У периоду кад имате новца одвојите понешто за времена када тог новца неће бити и ту нема неке претеране мудрости када говоримо о решењу. Финансијска криза је решива, само се потрудите да не трошите више него што имате.
Али криза морала, етичности, незаинтересованости за нове идеје, неинвентивности и лоших међуљудских односа тешко је решива. Не постоји подузеће, ма колико велико, које може избећи стечај ако су узроци кризе међу набројаним разлозима.
Коришћење талената и вештина фактор је који кључни запослени високо цене. Мотивисан радник жели да да свој допринос и у подручјима која нису обухваћена описом конкретног радног места.
Колико људи може дати више од оног што тренутно дају? Пуно, зато је потребно добро промислити о њиховим вештинама, талентима и искуствима.