Ostaćemo bez VOZAČA, ali to je SAMO POČETAK: Srbiji fale bolničari i građevinaci, svi će otići u Nemačku
Srbiji sledeće godine preti veliki egzodus radnika u Nemačku, posebno iz oblasti saobraćaja, zdravstva i građevine, upozoravaju stručnjaci
Vlasti u Berlinu traže čak milion novih radnika i planiraju da od početka 2019. godine uvedu niz olakšica za dobijanje radnih dozvola, a najtraženiji su upravo profesionalni vozači, medicinske sestre i zidari.
UPOZORENJE! Ko lažira bolovanje ODMAH DOBIJA OTKAZ: Slede krupne promene Zakona o radu
Prema rečima predstavnika poslovnih udruženja, na desetine hiljada radnika iz Srbije vidi svoju životnu šansu u traženju posla u Nemačkoj, pa u mnogim profesijama nećemo imati dovoljno radne snage.
Stari scenario
Član predstavništva Unije poslodavaca Srbije Nebojša Atanacković kaže da nas očekuje sličan scenario poput onog iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka kada je iz zemlje na privremeni rad u inostranstvo otišlo čak milion radnika.
- Ovo može da bude zaista veliki problem, jer plate u Srbiji nisu ni blizu tako visoke kao u Nemačkoj, pa samim tim nemamo način ni da zadržimo te ljude. To će biti ozbiljan problem i veliki udarac za naše tržište, a najteža situacija se očekuje na jugu zemlje, gde su male plate i velika nezaposlenost. Postoji rizik da neće imati ko da nas vozi ili da nam daje injekcije i previja rane. Da ne pričam o tome da je ogromna potražnja za IT stručnjacima, a to je oblast gde već sada imamo veliki deficit. Nisam siguran kako ćemo da prevaziđemo ovaj izazov - iskren je Atanacković.
Predsednik poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" Goran Aleksić rekao je da u Srbiji već postoji veliki deficit vozača i da kada Nemačka otvori svoje granice, može doći do totalnog kolapsa.
- Trenutno nam fali 6.000 profesionalnih vozača i jedva uspevamo da se organizujemo, a od Nove godine ta brojka će biti mnogo veća. Nemačka planira da otvori svoje granice za vozače sa ovih prostora i hiljade njih će već početkom 2019. godine otići tamo, jer ih čeka i po šest puta veća plata. Kao posledicu svega ovoga mi sada imamo veliki problem bezbednosti u saobraćaju jer vozači u Srbiji u proseku imaju 55 godina, a poslodavci često u očajanju zapošljavaju na ugovor i one od 70 godina.
Ako se ovakva situacija nastavi, već za tri godine deficit vozača biće toliki da će biti totalni kolaps transportnog saobraćaja. To znači da neće moći da funkcioniše gradski prevoz, neće imati ko da doveze hleb, niti da odveze lekare na intervenciju. Tada ćemo doći u situaciju da moramo da "uvozimo" Albance sa Kosova i Sirijce da ovde voze kamione i autobuse - upozorava Aleksić.
Odoše majstori
Goran Rodić iz građevinske komore Srbije kaže da u našoj zemlji već godinama imamo manjak zidara, tesara i armirača, a da će i ovi što su ostali oberučke prihvatiti šansu koja im se pruža u Nemačkoj.