Остаћемо без ВОЗАЧА, али то је САМО ПОЧЕТАК: Србији фале болничари и грађевинаци, сви ће отићи у Немачку
Србији следеће године прети велики егзодус радника у Немачку, посебно из области саобраћаја, здравства и грађевине, упозоравају стручњаци
Власти у Берлину траже чак милион нових радника и планирају да од почетка 2019. године уведу низ олакшица за добијање радних дозвола, а најтраженији су управо професионални возачи, медицинске сестре и зидари.
УПОЗОРЕЊЕ! Ко лажира боловање ОДМАХ ДОБИЈА ОТКАЗ: Следе крупне промене Закона о раду
Према речима представника пословних удружења, на десетине хиљада радника из Србије види своју животну шансу у тражењу посла у Немачкој, па у многим професијама нећемо имати довољно радне снаге.
Стари сценарио
Члан представништва Уније послодаваца Србије Небојша Атанацковић каже да нас очекује сличан сценарио попут оног из шездесетих и седамдесетих година прошлог века када је из земље на привремени рад у иностранство отишло чак милион радника.
- Ово може да буде заиста велики проблем, јер плате у Србији нису ни близу тако високе као у Немачкој, па самим тим немамо начин ни да задржимо те људе. То ће бити озбиљан проблем и велики ударац за наше тржиште, а најтежа ситуација се очекује на југу земље, где су мале плате и велика незапосленост. Постоји ризик да неће имати ко да нас вози или да нам даје инјекције и превија ране. Да не причам о томе да је огромна потражња за ИТ стручњацима, а то је област где већ сада имамо велики дефицит. Нисам сигуран како ћемо да превазиђемо овај изазов - искрен је Атанацковић.
Председник пословног удружења друмског саобраћаја "Србијатранспорт" Горан Алексић рекао је да у Србији већ постоји велики дефицит возача и да када Немачка отвори своје границе, може доћи до тоталног колапса.
- Тренутно нам фали 6.000 професионалних возача и једва успевамо да се организујемо, а од Нове године та бројка ће бити много већа. Немачка планира да отвори своје границе за возаче са ових простора и хиљаде њих ће већ почетком 2019. године отићи тамо, јер их чека и по шест пута већа плата. Као последицу свега овога ми сада имамо велики проблем безбедности у саобраћају јер возачи у Србији у просеку имају 55 година, а послодавци често у очајању запошљавају на уговор и оне од 70 година.
Ако се оваква ситуација настави, већ за три године дефицит возача биће толики да ће бити тотални колапс транспортног саобраћаја. То значи да неће моћи да функционише градски превоз, неће имати ко да довезе хлеб, нити да одвезе лекаре на интервенцију. Тада ћемо доћи у ситуацију да морамо да "увозимо" Албанце са Косова и Сиријце да овде возе камионе и аутобусе - упозорава Алексић.
Одоше мајстори
Горан Родић из грађевинске коморе Србије каже да у нашој земљи већ годинама имамо мањак зидара, тесара и армирача, а да ће и ови што су остали оберучке прихватити шансу која им се пружа у Немачкој.