OVA ZANIMANJA SE U SRBIJI PLAĆAJU SUVIM ZLATOM! Traži se radnik više, a benefiti su odlični
Atipični benefiti su novi mamac za kadrove
Potražnja za određenom grupom visokokvalifikovanih radnika je velika širom sveta, premda se kod nas mnogi ljudi sa fakultetskom diplomom "muče" da nađu posao. S druge strane, zanatlije i majstori prolaze odlično i ovde i "preko". Sve bolje su plaćeni, jer su deficitirani. Dosta njih je otišlo putem zapadnih zemalja, gde takođe mogu dobro da zarade.
OVOJ GRUPI GRAĐANA PLATA ĆE BITI UVEĆANA ZA 50 ODSTO! Evo kada leže uplata
DOBRO OBRATITE PAŽNJU: Ovo su najčešće greške koje svi prave na razgovoru za posao
OVO SU NAJISPLATIVIJA ZANIMANJA U SRBIJI! Plate idu i do 215.000 dinara
Međutim, oni koji su "spretni s rukama" i znaju da rade po nekoliko zanatskih poslova, ne bave se time samo kao individualci, već ih neretko angažuju i poznate, velike firme - mahom strane.
U Srbiji se, tako, sve češće traže montažeri.
Pažnju je privukao oglas u kojem traže radnika za montiranje kuhinja i nameštaja, pri čemu se nudi "atraktivna zarada, obezbeđen prevoz do posla, subvencionisani topli obrok (mesni ili vegetarijanski), zatim besplatna konzumacija pića (sokovi, kafe) i voća".
Atipični benefiti su novi "mamac" za kadrove
Takođe, zaposleni od kompanije može da očekuje privatno zdravstveno osiguranje, vredno 2.000 evra na godišnjem planu. Uz to, primetno je da se i u Srbiji širi trend "sa zapada", kada je reč o brizi o mentalnom zdravlju radnika i, uopšte, o njegovom blagostanju.
Tako se među uslovima rada sve češće pominje "dodatna pomoć stručnjaka" za radnika, ako mu treba savet za rešavanje nekog problema, ili vezano za pravna pitanja/finansije.
Iako su radnici u prvi mah navikli da od kompanije traže ono "osnovno", a to su plata, slobodni dan, odmor, bolovanje itd, ne treba zanemariti ni ove - naizgled sekundarne - benefite. Zaposlenima je, naime, sve važnije da se osećaju zaštićeno, posebno u doba krize.
Traže poslodavce koji mogu da odgovore na njihove zahteve, u određenoj meri, ali i načine da uštede na nekim troškovima - kao što je, recimo, angažovanje savetnika ili pravnika, privatno, van okvira firme. Ovakve stvari su danas posebno bitne milenijalcima i generaciji Z.
Ako ste poslodavac, u oglasu izbegnite floskule poput "dinamičan kolektiv" i "prostor za napredovanje", jer je takav pristup izgubio na težini, naročito u eri kovida. Ono što možete da istaknete jesu obuke koje garantujete, programi za učenje koje ćete obezbediti zaposlenima kako bi jednog dana mogli da pređu na bolju poziciju - u vašoj kompaniji.
Takođe, vrlo bitno: svaki radnik je važan. Stavite mu do znanja da je pozicija za koju aplicira značajna. Recimo, od montažera nameštaja danas se traži - ne samo puko fizički posao - već i da proceni kvalitet robe, poznaje osnove elektro i vodoinstalaterskih radova, zatim da gaji afinitet prema dizajnu enterijeru.
Kako se navodi dalje u oglasu, poželjno je poznavanje rada na računaru, kao i osnovno poznavanje engleskog jezika. Mimo sklapanja, postavljanje i osiguravanja komada nameštaja, montažer zaposlen u dobroj firmi u Srbiji, treba da barata i drugim veštinama: neke od njih su ekonomičnost pri pružanju usluga, interakcija s kolegama, razvijena svest o zaštiti životne sredine.
Dok se neke kompanije širom sveta trude da što je više moguće - koliko je do njih - smanje uticaje štetne po okolinu, isto očekuju i od svog osoblja. Stoga se i od montažera danas traži da doprinosi smanjenju negativnog uticaja na životnu sredinu, ali i smanjenju troškova.
Svesno rukovođenje resursima i materijalima, kao i odnos prema reciklaži, više nisu teme "rezervisane" samo za top menadžere koji razvijaju kampanje i strategije.