ОВА ЗАНИМАЊА СЕ У СРБИЈИ ПЛАЋАЈУ СУВИМ ЗЛАТОМ! Тражи се радник више, а бенефити су одлични
Атипични бенефити су нови мамац за кадрове
Потражња за одређеном групом висококвалификованих радника је велика широм света, премда се код нас многи људи са факултетском дипломом "муче" да нађу посао. С друге стране, занатлије и мајстори пролазе одлично и овде и "преко". Све боље су плаћени, јер су дефицитирани. Доста њих је отишло путем западних земаља, где такође могу добро да зараде.
ОВОЈ ГРУПИ ГРАЂАНА ПЛАТА ЋЕ БИТИ УВЕЋАНА ЗА 50 ОДСТО! Ево када леже уплата
ДОБРО ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ово су најчешће грешке које сви праве на разговору за посао
ОВО СУ НАЈИСПЛАТИВИЈА ЗАНИМАЊА У СРБИЈИ! Плате иду и до 215.000 динара
Међутим, они који су "спретни с рукама" и знају да раде по неколико занатских послова, не баве се тиме само као индивидуалци, већ их неретко ангажују и познате, велике фирме - махом стране.
У Србији се, тако, све чешће траже монтажери.
Пажњу је привукао оглас у којем траже радника за монтирање кухиња и намештаја, при чему се нуди "атрактивна зарада, обезбеђен превоз до посла, субвенционисани топли оброк (месни или вегетаријански), затим бесплатна конзумација пића (сокови, кафе) и воћа".
Атипични бенефити су нови "мамац" за кадрове
Такође, запослени од компаније може да очекује приватно здравствено осигурање, вредно 2.000 евра на годишњем плану. Уз то, приметно је да се и у Србији шири тренд "са запада", када је реч о бризи о менталном здрављу радника и, уопште, о његовом благостању.
Тако се међу условима рада све чешће помиње "додатна помоћ стручњака" за радника, ако му треба савет за решавање неког проблема, или везано за правна питања/финансије.
Иако су радници у први мах навикли да од компаније траже оно "основно", а то су плата, слободни дан, одмор, боловање итд, не треба занемарити ни ове - наизглед секундарне - бенефите. Запосленима је, наиме, све важније да се осећају заштићено, посебно у доба кризе.
Траже послодавце који могу да одговоре на њихове захтеве, у одређеној мери, али и начине да уштеде на неким трошковима - као што је, рецимо, ангажовање саветника или правника, приватно, ван оквира фирме. Овакве ствари су данас посебно битне миленијалцима и генерацији З.
Ако сте послодавац, у огласу избегните флоскуле попут "динамичан колектив" и "простор за напредовање", јер је такав приступ изгубио на тежини, нарочито у ери ковида. Оно што можете да истакнете јесу обуке које гарантујете, програми за учење које ћете обезбедити запосленима како би једног дана могли да пређу на бољу позицију - у вашој компанији.
Такође, врло битно: сваки радник је важан. Ставите му до знања да је позиција за коју аплицира значајна. Рецимо, од монтажера намештаја данас се тражи - не само пуко физички посао - већ и да процени квалитет робе, познаје основе електро и водоинсталатерских радова, затим да гаји афинитет према дизајну ентеријеру.
Како се наводи даље у огласу, пожељно је познавање рада на рачунару, као и основно познавање енглеског језика. Мимо склапања, постављање и осигуравања комада намештаја, монтажер запослен у доброј фирми у Србији, треба да барата и другим вештинама: неке од њих су економичност при пружању услуга, интеракција с колегама, развијена свест о заштити животне средине.
Док се неке компаније широм света труде да што је више могуће - колико је до њих - смање утицаје штетне по околину, исто очекују и од свог особља. Стога се и од монтажера данас тражи да доприноси смањењу негативног утицаја на животну средину, али и смањењу трошкова.
Свесно руковођење ресурсима и материјалима, као и однос према рециклажи, више нису теме "резервисане" само за топ менаџере који развијају кампање и стратегије.