PODELIO SUDBINU SVOJIH RADNIKA: Ovog direktora su svetski mediji prozvali herojem
Nalazi se na listi 100 najuticajnijih ljudi u poslu
Pohlepa, neprofesionalnost, manjak moralnih načela i poslovne etike, kao i nedostatak obzira i empatije najčešće su reči kojima se opisuju menadžeri. Deo društva upravo njihovo ponašanje krivi za produbljivanje ekonomske krize na kraju konačno uzrokuje i podele.
Japanska kultura poslovanja je uvek bila primer usaglašenosti organizacionih vrednosti sa vrednostima zaposlenih. Upravo se u toj kulturi posebno ističe jedan menadžer koga svetski mediji poslednih nekoliko godina nazivaju velikim herojem i istinskim guruom. Predsednik i izvršni direktor japanske nacionalne avio-kompanije Haruka Nišimacu našao se 2008. godine na listi 100 najuticajnih ljudi u poslovnoj etici.
Oduševljenje je izazvao nakon što je u skladu sa troškovnim rezovima unutar kompanije i sebi smanjio platu. Njegova zarada od 2007. godine manja je od zarade pilota koji rade za njegovu kompaniju. Nišimacu je zaista drugačiji od svih, naročito kada se zna da na posao putuje autobusom, ruča u kantini s ostalim zaposlenima i ima u potpunosti neograđenu kancelariju.
NOVO UPOZORENJE JAPANU: Zabeležen PAD fabričke proizvodnje!
Nišimacu vraća veru u sposobnost i poštenje nadređenih, u čijm rukama su sudbine mnogih zaposlenih i njihovih porodica. Njegova je filozofija zasnovana na uverenju da je potrebno povratiti poverenje javnosti, ujediniti se i smanjiti distancu između radnika i menadžmenta. Njegova skromnost, predanost radu, motivisanje i podizanje morala zaposlenima mogu poslužiti kao primer mnogima.
VEROVALI ILI NE: Japanci skratili radnu nedelju!
Njegove metode rada su vrlo jednostavne, pa osim spomenutog načina putovanja, sasecanja vlastite plate i obedovanja sa radnicima, Nišimacu koristi svaki trenutak kako bi komunicirao sa zaposlenima i poslušao njihove ideje. Smatra da je odgovornost za neuspeh na čelnicima, te da je potrebno deliti posao i žrtvu zajedno sa zaposlenima, kako kompanija ne bi propala.