ПОДЕЛИО СУДБИНУ СВОЈИХ РАДНИКА: Овог директора су светски медији прозвали херојем
Налази се на листи 100 најутицајнијих људи у послу
Похлепа, непрофесионалност, мањак моралних начела и пословне етике, као и недостатак обзира и емпатије најчешће су речи којима се описују менаџери. Део друштва управо њихово понашање криви за продубљивање економске кризе на крају коначно узрокује и поделе.
Јапанска култура пословања је увек била пример усаглашености организационих вредности са вредностима запослених. Управо се у тој култури посебно истиче један менаџер кога светски медији последних неколико година називају великим херојем и истинским гуруом. Председник и извршни директор јапанске националне авио-компаније Харука Нишимацу нашао се 2008. године на листи 100 најутицајних људи у пословној етици.
Одушевљење је изазвао након што је у складу са трошковним резовима унутар компаније и себи смањио плату. Његова зарада од 2007. године мања је од зараде пилота који раде за његову компанију. Нишимацу је заиста другачији од свих, нарочито када се зна да на посао путује аутобусом, руча у кантини с осталим запосленима и има у потпуности неограђену канцеларију.
НОВО УПОЗОРЕЊЕ ЈАПАНУ: Забележен ПАД фабричке производње!
Нишимацу враћа веру у способност и поштење надређених, у чијм рукама су судбине многих запослених и њихових породица. Његова је филозофија заснована на уверењу да је потребно повратити поверење јавности, ујединити се и смањити дистанцу између радника и менаџмента. Његова скромност, преданост раду, мотивисање и подизање морала запосленима могу послужити као пример многима.
ВЕРОВАЛИ ИЛИ НЕ: Јапанци скратили радну недељу!
Његове методе рада су врло једноставне, па осим споменутог начина путовања, сасецања властите плате и обедовања са радницима, Нишимацу користи сваки тренутак како би комуницирао са запосленима и послушао њихове идеје. Сматра да је одговорност за неуспех на челницима, те да је потребно делити посао и жртву заједно са запосленима, како компанија не би пропала.