Tri tipa zaposlenih koji prvi dobijaju OTKAZ
Da li ćete se prepoznati među ovim tipovima?
Iako zaposlenima nije lako, ni poslodavcima nije mnogo bolje. Vreme je ograničeno, a u teškim poslovnim uslovima, tim bi trebalo da čine sposobni profesionalci. Bez obzira na resurse, tim je snaga, mozak i srce svakog posla, a oni koji tu traće vreme škode poslovanju firme.
Iako svako poslovno okruženje ima one kojima produktivnost nije uvek na nivou, ova tri tipa zaposlenih najviše remete poslovanje:
"Drama Queen"
Ako vaše poslovno okruženje nema "kraljicu drame", budite srećni. Na žalost, ovakav tip zaposlene, ili zaposlenog, šteti mnogo više od pukog traćenja produktivnosti. Njihove priče "iza kulisa" uglavnom su negativne, a takav stav može da bude zarazan.
Kako da dobijete brz Wi-Fi i billboard za vaš objekat
Ovo dolazi do izražaja kada "drama queen" skreće pažnju na rukovodstvo firme, prouzrokujući tako generalnu nenaklonost za menadžment koje opet vodi ka većim problemima u organizaciji. "Drama queen" koja je u menadžmentu može da bude delikatna situacija. Na nekim poslovima zabranjeno je ogovaranje, ali je najčešće to teško sprovesti.
Žrtva
Jedna od najtežih stvari kod menadžmenta zaposlenih jeste znati kako da se rukuje onima koji glume žrtvu. Ovakvi ljudi izbegavaju posledice sopstvenih dela, i najčešće krive druge za loše ishode. Uvek imaju izgovor, a njihove konstantne žalbe primećuju i kolege, što im naravno ne prija.
Otkrivena tajna uspeha najproduktivnijih ljudi, ove tri stvari morate da sledite
Među ovakvim zaposlenima, često ima onih koji se ponašaju kao da imaju neko oboljenje. Gluma ili ne – pitanje je sad. To dalje vodi do toga da "žrtva" hronično odsustvuje sa posla, a da su kolege ogorčene jer moraju da ih pokrivaju. Da bi se izbegle loše stvari, trebalo bi da se obavezno vodi lista odsutnosti, gde je za nekoliko dana zaredom odsustva potrebna doktorska potvrda.
"Kontraš"
Buntovnik bez razloga je onaj koji obično krši pravila, od najjednostavnijeg do najkompleksnijeg. Ako postoji pravilnik oblačenja na poslu koji zabranjuje majice sa sloganima, "kontraš" će obući baš takav komad garderobe svakog petka.
Ako postoji procedura kako nešto treba da se radi, oni će raditi suprotno svaki put. Kontraš ne radi to uvek namjerno. Ili bar ne svesno. Ne slušaju, misle da znaju bolje. Ali neki to rade jer žele da se razlikuju i da rade po svome. Često njihovo odstupanje može da naškodi poslovanju firme.
Ono što prvo treba preduzeti jeste da se vidi da li se uopšte može raditi sa takvom osobom. Često su buntovnici nezavisni mislioci koji žele da urade nešto drugačije za svet, umesto da samo slepo prate šta im drugi kažu. Postoje razni tipovi buntovnika, ali najgori je onaj koji preuzima ulogu lidera. Ovakav lider može da otera i neke od najboljih zaposlenih.