MIHAJLOVIĆ: Počinje izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je komercijalni ugovor za izgradnju prve deonice brze pruge Beograd-Budimpešta i i Memorandum o finansiranju čitavog projekta na teritoriji Srbije.
Mihajlovic je taj ugovor, za realizaciju prve faze projekta od Beograda do Stare Pazove vredan 319 miliona dolara, potpisala sa "Infrastrukturom Železnice Srbije“ i konzorcijumom kineskih kompanija “China Railway International“ i „China Communications Construction Company“.
Potpisivanjem komercijalnog ugovora i Memoranduma o razumevanju sa kineskom "Eksim bankom" o kreditiranju projekta mađarsko-srpske železnice na teritoriji Srbije, omogućava se da krene gradnja pruge za brzine do 200 kilometar na sat, koja će skratiti vreme putovanja između srpske i mađarske prestonice na manje od tri sata.
Ugovor predviđa da u izgradnji dvokolosečne pruge od Beograda do Stare Pazove, dužine 34,5 kilometara, domaće firme mogu da učestvuju do maksimalnih 46 odsto u izvodenju radova i nabavci robe.
Memorandum između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i kompanije “Huawei” predviđa sveobuhvatnu saradnju u sektoru saobraćaja kroz pomoć u izboru najpovoljnijih telekomunikacionih rešenja za železnice, autoputeve, aerodrome i luke, transfer znanja o novim tehnologijama, kao i obuke za srpske strucnjake iz oblasti saobraćaja.
Mihajlovic i predsednik "Eksim banke" Liu Liang potpisali su i Ugovor o finansiranju izgradnje autoputa Surčin–Obrenovac koji je vredan 208 miliona evra. Zaključivanjem ovog ugovora omogućava se početak radova i na poslednjoj deonici autoputa od Beograda do Čačka.
Mihajlovic je, zajedno sa direktorom JP "Putevi Srbije", potpisala sa kineskom kompanijom "Power Construction Corporation of China” i komercijalni ugovor za nastavak izgradnje obilaznice oko Beograda vredan 207 miliona evra. Ovim ugovorom obuhvaćeni su radovi na deonici od Ostružnickog mosta do Bubanj potoka, a ugovor predviđa i da domaće kompanije učestvuju u radovima sa 49 odsto. Rec je radovima na 19,5 kilometara dugoj deonici od Ostružničkog mosta do Bubanj potoka. U okviru ovog projekta biće izgrađena četiri tunela ukupne dužine 2,7 kilometara, kao i 22 mosta, u dužini od 5,3 kilometra.