МИХАЈЛОВИЋ: Почиње изградња брзе пруге Београд-Будимпешта
Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписала је комерцијални уговор за изградњу прве деонице брзе пруге Београд-Будимпешта и и Меморандум о финансирању читавог пројекта на територији Србије.
Михајловиц је тај уговор, за реализацију прве фазе пројекта од Београда до Старе Пазове вредан 319 милиона долара, потписала са "Инфраструктуром Железнице Србије“ и конзорцијумом кинеских компанија “China Railway Интернатионал“ и „China Communications Цонструцтион Company“.
Потписивањем комерцијалног уговора и Меморандума о разумевању са кинеском "Ексим банком" о кредитирању пројекта мађарско-српске железнице на територији Србије, омогућава се да крене градња пруге за брзине до 200 километар на сат, која ће скратити време путовања између српске и мађарске престонице на мање од три сата.
Уговор предвиђа да у изградњи двоколосечне пруге од Београда до Старе Пазове, дужине 34,5 километара, домаће фирме могу да учествују до максималних 46 одсто у изводењу радова и набавци робе.
Меморандум између Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и компаније “Huawei” предвиђа свеобухватну сарадњу у сектору саобраћаја кроз помоћ у избору најповољнијих телекомуникационих решења за железнице, аутопутеве, аеродроме и луке, трансфер знања о новим технологијама, као и обуке за српске струцњаке из области саобраћаја.
Михајловиц и председник "Ексим банке" Лиу Лианг потписали су и Уговор о финансирању изградње аутопута Сурчин–Обреновац који је вредан 208 милиона евра. Закључивањем овог уговора омогућава се почетак радова и на последњој деоници аутопута од Београда до Чачка.
Михајловиц је, заједно са директором ЈП "Путеви Србије", потписала са кинеском компанијом "Power Цонструцтион Цорпоратион оф China” и комерцијални уговор за наставак изградње обилазнице око Београда вредан 207 милиона евра. Овим уговором обухваћени су радови на деоници од Остружницког моста до Бубањ потока, а уговор предвиђа и да домаће компаније учествују у радовима са 49 одсто. Рец је радовима на 19,5 километара дугој деоници од Остружничког моста до Бубањ потока. У оквиру овог пројекта биће изграђена четири тунела укупне дужине 2,7 километара, као и 22 моста, у дужини од 5,3 километра.