MEGAPROJEKAT: Rusi grade železnicu u zemlji VEČITOG LEDA
Polarna železnica dužine nešto više od 700 kiometara ključni je element transportne infrastrukture u izgradnji na ruskom delu Arktika. Cilj je povezivanje Severnog železničkog puta sa Jedinstvenim transportnim sistemom Rusije, sa izlaskom na Severni morski put.
U zapadnom Sibiru jedna drugoj u susret idu dve pruge, Severna železnica i Sverdlovska, koje treba da povežu industrijske oblasti severnog Urala sa naučnim centrima južnog Sibira preko zapadnosibirske ravnice bogate prirodnim resursima. Povezujući ova dva važna dva puta, Rusija smanjuje vreme za transport robe za 700 km.
Izgradnja Polarne železnice je počela još 1940. godine, ali su zbog Drugog svetskog rata radovi na njoj stali, da bi se nastavili od 1947. do 1953. godine. Na njoj su radili zatvorenici Gulaga. Oko1.000 zatvorenika u proseku je golim rukama gradilo jedan kilometar puta.
IGNORIŠU SANKCIJE SVOJIH ZEMALJA: Evropski brodovi PRISTAJU NA KRIM!
Do proleća 1953. godine bila je izgrađena trećina kada je projekat zamrznut, što je umanjilo konkurentnost Severnog morskog puta.
Sadašnje ruske vlasti su 2000-ih godina objavile ovaj projekat za državni prioritet. Planirana je izgradnja železnice Obska 2 - Salehard - Nadim - Pangodi - Novi Urengoj - Korotčajevo dužine oko 700 km.
PATRIOTSKI: Većina Rusa uz Putina UPRKOS SANKCIJAMA!
Stanica Korotčajevo je već povezana sa Sverdlovskom železnicom, dok "Gasprom" u okviru projekta "Jamal" gradi železnicu Obska - Bovanenkovo - Karska - Harasavej. Projekat bi trebalo da bude završen do 2020. godine.
Predviđeno je da se u budućnosti Polarna transsibirska železnica produži do luke Igarka na Jeniseju (oko 400 km). U tom slučaju, kapacitet ove rute može da dostigne 35 miliona tona godišnje.
RUSKA RAPSODIJA OD STRATEŠKOG ZNAČAJA: Pogledajte kako RUSKO NAORUŽANJE satire TERORISTE U SIRIJI!
Kasnije se planira produženje pruge do Norilska i obližnje arktičke luke Dudinke. Ovaj put je potreban i zbog geopolitičke situacije na Arktiku. U gradu Sabeti na severoistoku Jamala u toku je gradnja jednog od najvećih preduzeća za preradu prirodnog gasa na svetu i terminala za njegov izvoz.
To je jedan od razloga zašto je potrebna ova železnica i zašto, osim države, na njoj radi i kompanija "Gasprom", ona treba da otvori pristup arktičkom pojasu, poveže glavna naftno-gasna polja sa transportnim koridorima i obezbedi najkraći transport energenata na svetska tržišta.
SAUDIJSKI STRUČNJAK TVRDI: Era nafte NIJE GOTOVA!
Izgradnja preduzeća za proizvodnju tečnog prirodnog gasa će prema procenama eksperata omogućiti da se za 25 do 40 odsto poveća BDP više od 10 federalnih jedinica Rusije kroz koje će ova linija prolaziti i onih koje se nalaze u blizini. Kapacitet nove polarne železnice će kroz pet godina eksploatacije biti minimum 11 miliona tona, a kroz deset 14 do 16 miliona tona.
PUTIN DOBIO KONKURENCIJU: Lepa krimska tužiteljka se kandiduje za predsednika
Takav rezultat će se postići eksploatacijom velikih zaliha nafte, gasa, gvožđa, margana, fosfata, obojenih metala, kao i velikih zaliha šumskih resursa. Uz to, železnička pruga će obezbediti transportno-ekonomske veze zapadnog i istočnog Sibira i severnog Urala najkraćim putem sa severozapadnim, centralnim i dalekoistočnim regionima zemlje, kao i sa nepristupačnim arktičkim regionom. Projekat će koštati nešto manje od dve milijarde evra, najviše zbog surovih klimatskih uslova.
SIGURAN PUT U PROPAST: Saudijska Arabija besomučno troši devizne rezerve
Ovaj put se često naziva "putem života" novih jamalskih naftno-gasnih polja. Kako bi se spojili kontinentalni centar Rusije i Severni morski put još je ostalo da se izgrade dva kraka: od Nadima do Obska i od Bovanenkovskog gasnog polja do luke Sabete.