Neki novi klinci: Oni razmišljaju izvan okvira, krše pravila i stvaraju nove biznise
Veliku pažnju privukao je panel Disrupt Yourself, na kome je istaknuto kako se sve industrije moraju transformirati jer će jedino tako opstati
Predrasude o mladima, politička komunikacija, disrupcija industrija, brendiranje Hrvatske i legalizacija kanabisa, samo su neke od brojnih tema koje su obeležile početak drugog dana 11. Weekend Media Festivala u Rovinju.
Mladi su lenji, nezainteresovani i samo bulje u svoj pametni telefon? Učesnici panela "Na mladima svet ostaje… čim o tome stariji donesu odluku" na 11. Weekendu srušili su sve predrasude koje smo imali o 'klincima'.
- Mi smo tolerantniji, pokretači promena koje vode k boljem svetu, više volontiramo i društveno smo odgovorni. Mi smo optimistična generacija koja je sposobna za velike stvari, ali nam stariji koji vuku konce moraju pomoći u tome. Ako nas ne budete slušali, mogli biste propustiti dosta dobrih ideja - poručila je 18-godišnja Alma Džafić, članica debatnog kluba zagrebačke II. Gimnazije.
Usledio je panel West Wing – Kako savetovati predsednika, na kojem je Krešimir Macan, donedavni savetnik hrvatskog premijera Andreja Plenkovića, savetnike za medije uporedio s nekadašnjim dvorskim ludama, koje su vladaru otvoreno govorile i ono što mu se nije sviđalo. Svoje iskustvo podelila je i Suzana Vasiljević, savjetnica za medije Aleksandra Vučića.
- Predsednik Srbije Aleksandar Vučić nikada nije pobegao od pitanja novinara. Druga je stvar koliko se novinarima sviđaju njegovi odgovori. Problem novinara je u tome što Vučić kaže što misli - poručila je Vasiljević.
Veliku pažnju u subotu prepodne privukao je panel Disrupt Yourself, na kojem je istaknuto kako se sve industrije moraju transformisati i nešto žrtvovati jer će jedino tako opstati.
- Na pomen pojma disrupcija, duvanska industrija nije prva pomisao jer je reč o industriji koja je 150 godina poslovala na isti način. BAT je u poslednjih nekoliko godina uložio 2,5 milijarde dolara u proizvode nove generacije. Put prema napred u našoj industriji je smanjenje štetnosti i to već dugo znamo. Postoji celi niz proizvoda nove generacije u našoj industriji, a mi smo uvereni da ćemo ih kreirati još mnogo - kazao je Antal Bekefi, generalni direktor regije Adria u BAT-u.
Siniša Đuranović, stariji potpredsednik Hrvatskog Telekoma, ne slaže se kada se telekom svrstava u tradicionalne industrije.
- Mi možda dugo postojimo na tržištu, ali telekom je danas jedan od vodiča promjena u društvu. Mi smo pokretač promena u svim zemljama u kojima poslujemo. Telekomi najširoj populaciji donose nove tehnologije, oni su nosioci digitalizacije. Dogodile su se brojne transformacije u ovoj industriji - rekao je Đuranović.
Ognjen Brborović, predsjednik Povereništva za medicinski kanabis Ministarstva zdravlja Hrvatske na predavanju I $ U Mary Jane prognozirao je da će za deset godina rekreativni kanabis u Evropskoj uniji biti legalan. Brborović svoj zaključak temelji na proceni da će tržište rekreativnog kanabisa u EU do 2028. vrediti čak 60,3 milijardi evra. Bilo je govora i o potencijalu medicinske upotrebe kanabisa.
- Dionice najvećeg proizvođača medicinske marihuane Aurora Cannabis zbog svog eksponencijalnog rasta proglašene su novim bitcoinom - istaknuo je Brborović.
Na panelu Mi smo Hrvatska učesnici su zaključili da u brendiranju Hrvatske kao poželjne destinacije više nije dovoljno imati samo sunce i more, kao i da su vrhunski sportisti idealni prometori svoje zemlje.
- Svaki sport ima svoju publiku, dok sportisti svojim imenom i rezultatima učestvuju u kreiranju brenda. Na regatama u nekim od najlepših destinacija na svetu uočio sam da su naše prirodne lepote, infrastruktura i ostatak ponude na njihovom nivou - kazao je Šime Fantela, olimpijski, svetski i evropski prvak u jedrenju.
Walter Susini, potpredsednik za marketing Coca-Cole za EMEA regiju, na predavanju "Dobar posao je dobar za posao" tvrdi da je etika postala nova društvena valuta. Uveren je da brendovi danas više nego ikad imaju misiju i da nikad nije bilo bolje vrijeme za zauzeti se za neku višu svrhu.
- Ja za sebe volim reći da sam brend aktivista. Brendovi su deo rešenja problema. Ako u to ne verujete, bavite se pogrešnim poslom - poručio je Susini.
Video intervjue s nekim od današnjih predavača pogledajte na YouTube kanalu Weekend Media Festivala.