Неки нови клинци: Они размишљају изван оквира, крше правила и стварају нове бизнисе
Велику пажњу привукао је панел Дисрупт Yourself, на коме је истакнуто како се све индустрије морају трансформирати јер ће једино тако опстати
Предрасуде о младима, политичка комуникација, дисрупција индустрија, брендирање Хрватске и легализација канабиса, само су неке од бројних тема које су обележиле почетак другог дана 11. Weekend Медиа Фестивала у Ровињу.
Млади су лењи, незаинтересовани и само буље у свој паметни телефон? Учесници панела "На младима свет остаје… чим о томе старији донесу одлуку" на 11. Weekendu срушили су све предрасуде које смо имали о 'клинцима'.
- Ми смо толерантнији, покретачи промена које воде к бољем свету, више волонтирамо и друштвено смо одговорни. Ми смо оптимистична генерација која је способна за велике ствари, али нам старији који вуку конце морају помоћи у томе. Ако нас не будете слушали, могли бисте пропустити доста добрих идеја - поручила је 18-годишња Алма Џафић, чланица дебатног клуба загребачке ИИ. Гимназије.
Уследио је панел West Wing – Како саветовати председника, на којем је Крешимир Мацан, донедавни саветник хрватског премијера Андреја Пленковића, саветнике за медије упоредио с некадашњим дворским лудама, које су владару отворено говориле и оно што му се није свиђало. Своје искуство поделила је и Сузана Васиљевић, савјетница за медије Александра Вучића.
- Председник Србије Александар Вучић никада није побегао од питања новинара. Друга је ствар колико се новинарима свиђају његови одговори. Проблем новинара је у томе што Вучић каже што мисли - поручила је Васиљевић.
Велику пажњу у суботу преподне привукао је панел Дисрупт Yourself, на којем је истакнуто како се све индустрије морају трансформисати и нешто жртвовати јер ће једино тако опстати.
- На помен појма дисрупција, дуванска индустрија није прва помисао јер је реч о индустрији која је 150 година пословала на исти начин. БАТ је у последњих неколико година уложио 2,5 милијарде долара у производе нове генерације. Пут према напред у нашој индустрији је смањење штетности и то већ дуго знамо. Постоји цели низ производа нове генерације у нашој индустрији, а ми смо уверени да ћемо их креирати још много - казао је Антал Бекефи, генерални директор регије Адриа у БАТ-у.
Синиша Ђурановић, старији потпредседник Хрватског Телекома, не слаже се када се телеком сврстава у традиционалне индустрије.
- Ми можда дуго постојимо на тржишту, али телеком је данас један од водича промјена у друштву. Ми смо покретач промена у свим земљама у којима послујемо. Телекоми најширој популацији доносе нове технологије, они су носиоци дигитализације. Догодиле су се бројне трансформације у овој индустрији - рекао је Ђурановић.
Огњен Брборовић, предсједник Повереништва за медицински канабис Министарства здравља Хрватске на предавању И $ У Mary Јане прогнозирао је да ће за десет година рекреативни канабис у Европској унији бити легалан. Брборовић свој закључак темељи на процени да ће тржиште рекреативног канабиса у ЕУ до 2028. вредити чак 60,3 милијарди евра. Било је говора и о потенцијалу медицинске употребе канабиса.
- Дионице највећег произвођача медицинске марихуане Аурора Cannabis због свог експоненцијалног раста проглашене су новим битцоином - истакнуо је Брборовић.
На панелу Ми смо Хрватска учесници су закључили да у брендирању Хрватске као пожељне дестинације више није довољно имати само сунце и море, као и да су врхунски спортисти идеални прометори своје земље.
- Сваки спорт има своју публику, док спортисти својим именом и резултатима учествују у креирању бренда. На регатама у неким од најлепших дестинација на свету уочио сам да су наше природне лепоте, инфраструктура и остатак понуде на њиховом нивоу - казао је Шиме Фантела, олимпијски, светски и европски првак у једрењу.
Walter Сусини, потпредседник за маркетинг Coca-Cole за ЕМЕА регију, на предавању "Добар посао је добар за посао" тврди да је етика постала нова друштвена валута. Уверен је да брендови данас више него икад имају мисију и да никад није било боље вријеме за заузети се за неку вишу сврху.
- Ја за себе волим рећи да сам бренд активиста. Брендови су део решења проблема. Ако у то не верујете, бавите се погрешним послом - поручио је Сусини.
Видео интервјуе с неким од данашњих предавача погледајте на YouTube каналу Weekend Медиа Фестивала.