11. "Weekend Media Festival": Svi izazovi za brendove, potrošače i tržište oglašavanja u doba veštačke inteligencije
Iz Njujorka u Rovinj stiže Džejson Jerčinović, vizionarski digitalni marketnig stručnjak i globalni šef marketinških inovacija u američkoj agenciji Havas. On će otkriti šta nas čeka prilikom primene veštačke inteligencije u marketingu.
Veštačka inteligencija otvorila je novi svet brendovima koji pomoću te tehnologije mogu naučiti mnogo o preferencijama korisnika i preporučiti im sadržaje krojene prema njihovom ukusu. Jedan od takvih primera je Netfliks (Netflix) čije su preporuke filmova i serija jedan od načina podsticanja korisnika da nastave s korištenjem tog servisa. Prateći njihovo ponašanje pametni algoritmi grade bazu onoga što gledaoci žele, ne prepuštajući odluke samo genijalnim rediteljima.
O prednostima, ali i izazovima upotrebe veštačke inteligencije u marketingu na 11. "Weekend Media Festivalu" u Rovinju govoriće Džejson Jerčinović, globalni voditelj marketinških inovacija u renomiranoj američkoj agenciji "Havas" u Njujorku. Džejson Jerčinović je vizionarski digitalni marketing stručnjak s više od dvadeset godina iskustva u tehnologijama, oglašavanju i marketingu, od rada sa start-apovima do vodećih svetskih brendova.
Jedan je od globalnih predvodnika kada je reč o primeni veštačke inteligencije u marketingu. U "Havasu" je kao globalni šef za marketinške inovacije zadužen za nove "AI" i "CX" poslovne jedinice (Havas Cognitive). U svom radu koristi znanja iz područja veštačke inteligencije, analize podataka, tehnologije, biznis strategija i dizajna.
Veštačka inteligencija ulazi u sve pore života pa tako i u oglašavanje. Jedan od primera su četbotovi, sve popularnija tema u svetu digitalnog marketinga koji implementirani u platforme za komunikaciju i mesedžing aplikacije, služe za razgovor između brenda i korisnika. Iako takva inovativna rešenja mogu značajno poboljšati naše živote, ovaj poznati stručnjak s razlogom postavlja pitanje kako biti siguran da se koriste u prave svrhe?
Pre je Fejsbuk morao ugasiti program veštačke inteligencije nakon što su dva bota razvili svoj jezik koji ljudi više nisu mogli razumeti, a poznati su i slučajevi u kojima su se botovi koristili rasističkim komentarima. Džejson Jerčinović se zato zalaže za stvaranje etičkog kodeksa koji bi ograničio korišćenje veštačke inteligencije u marketingu te osigurao transparentnost i poverenje. Na svom predavanju u sklopu "Weekenda", pokušaće da odredi granicu koju oglašivači baš nikada ne bi smeli preći.
Najveći regionalni komunikacioni festival održava se od 20. do 23. septembra na poznatoj lokaciji u staroj fabrici duvana u Rovinju, a ovogodišnji partneri su Francuska i Nemačka. Svi marketing stručnjaci svoje radove mogu prijaviti na sedmi po redu "Bal Cannes", a najbolje digitalne radove u regiji i ovoga će puta predstaviti najvažnija digitalna nagrada "SoMo Borac".