11. "Weekend Медиа Фестивал": Сви изазови за брендове, потрошаче и тржиште оглашавања у доба вештачке интелигенције
Из Њујорка у Ровињ стиже Џејсон Јерчиновић, визионарски дигитални маркетниг стручњак и глобални шеф маркетиншких иновација у америчкој агенцији Хавас. Он ће открити шта нас чека приликом примене вештачке интелигенције у маркетингу.
Вештачка интелигенција отворила је нови свет брендовима који помоћу те технологије могу научити много о преференцијама корисника и препоручити им садржаје кројене према њиховом укусу. Један од таквих примера је Нетфликс (Netflix) чије су препоруке филмова и серија један од начина подстицања корисника да наставе с кориштењем тог сервиса. Пратећи њихово понашање паметни алгоритми граде базу онога што гледаоци желе, не препуштајући одлуке само генијалним редитељима.
О предностима, али и изазовима употребе вештачке интелигенције у маркетингу на 11. "Weekend Медиа Фестивалу" у Ровињу говориће Џејсон Јерчиновић, глобални водитељ маркетиншких иновација у реномираној америчкој агенцији "Хавас" у Њујорку. Џејсон Јерчиновић је визионарски дигитални маркетинг стручњак с више од двадесет година искуства у технологијама, оглашавању и маркетингу, од рада са старт-аповима до водећих светских брендова.
Један је од глобалних предводника када је реч о примени вештачке интелигенције у маркетингу. У "Хавасу" је као глобални шеф за маркетиншке иновације задужен за нове "АИ" и "CX" пословне јединице (Хавас Цогнитиве). У свом раду користи знања из подручја вештачке интелигенције, анализе података, технологије, бизнис стратегија и дизајна.
Вештачка интелигенција улази у све поре живота па тако и у оглашавање. Један од примера су четботови, све популарнија тема у свету дигиталног маркетинга који имплементирани у платформе за комуникацију и месеџинг апликације, служе за разговор између бренда и корисника. Иако таква иновативна решења могу значајно побољшати наше животе, овај познати стручњак с разлогом поставља питање како бити сигуран да се користе у праве сврхе?
Пре је Фејсбук морао угасити програм вештачке интелигенције након што су два бота развили свој језик који људи више нису могли разумети, а познати су и случајеви у којима су се ботови користили расистичким коментарима. Џејсон Јерчиновић се зато залаже за стварање етичког кодекса који би ограничио коришћење вештачке интелигенције у маркетингу те осигурао транспарентност и поверење. На свом предавању у склопу "Weekenda", покушаће да одреди границу коју оглашивачи баш никада не би смели прећи.
Највећи регионални комуникациони фестивал одржава се од 20. до 23. септембра на познатој локацији у старој фабрици дувана у Ровињу, а овогодишњи партнери су Француска и Немачка. Сви маркетинг стручњаци своје радове могу пријавити на седми по реду "Бал Cannes", а најбоље дигиталне радове у регији и овога ће пута представити најважнија дигитална награда "СоМо Борац".