1.600 radnika u strahu od otkaza: Poznata fabrika nije u mogućnosti da plaća račune - nalazi se na pragu BANKROTA
Northvolt, fabrika za proizvodnju najzelenijih automobilskih baterija, ponos Švedske „zelene agende“, pre par dana je i zvanično potvrdila da nije u mogućnosti da plaća račune i da se nalazi na pragu bankrota.
Slaba potražnja litijum-jonskih baterija za automobilsku industriju, Kina koja pokazuje neverovatnu fleksibilnost i moć u ovoj oblasti i BMW koji je upravo otkazao ugovor težak 2,5 milijardi dolara zakucali su prvi ekser u kovčeg švedskog baterijskog čeda.
Od svog osnivanja 2016. godine Northwolt je propagirao da je njihova „najzelenija baterija na svetu“ nema alternativu u automobilskoj industriji. Super brzi uspon Northvolta privukao je milijarde dolara investicija i porudžbina od najvećih svetskih automobilskih kompanija, uključujući VW, BMW i Volvo.
Notrhwolt je bio i lepa politička priča tih godina, ne samo da je trebalo da bude vodeći projekat švedske „zelene industrijske revolucije“, već je pozdravljen kao velika nada Evrope protiv zavisnosti od nafte i uvezenih baterija iz Kine.
Kakva je situacija potvrđuje i podatak da je u junu ove godine, BMW je otkazao ugovor od 2,5 milijardi dolara sa Northvoltom. A prošle nedelje, usred rastuće krize novčanog toka, proizvođač baterija je objavio da otpušta 1.600 radnika i obustavlja proširenje svoje fabrike Northvolt Ett u Skelleftea.
Švedska vlada je pod oznakom hitno odbacila da bude spas za Northvolt, ali sudbina kompanije preti da bude politički problem za Švedsku i EU.
Ministar energetike i industrije, bogate Švedske, Eba Buš, rekao je da švedska vlada „aktivno radi“ kako bi pomogla Northvoltu da nastavi sa radom i da pomno prati razvoj događaja, ali da ne bi bilo prikladno da se država uključi sa zajmovima poreskih obveznika ili kao partner.
Oremijer Ulf Kristersson rekao je da vlada pomaže u pronalaženju novih sponzora i modela vlasništva, o čemu je rekao da su razgovarali sa Nemačkom, koja je takođe isključila finansijski spas za ovu kompaniju smeštenu u polarnim krugu.
Northvolt trenutno ima više od 60 milijardi kruna (oko 5 milijardi dolara) duga dobavljačima, pravi ogromne gubitke svakodnevno i ne može da poveća proizvodnju“, rekao je Kristijan Sandstrem, vanredni profesor i kolumnista poslovnog lista Affarsvarlden. „Svaka nova sredstva će u ovom trenutku ići samo kreditorima. Jedini način da se ovo reši je bankrot.
Očigledno, loša koncepcija i prebrz ulazak u nepoznato polje elektrifikacije automobilske industrije uzima svoj danak. Čak ni čuveni švedski standard ovaj litijum-jonski eksperiment izdržati ne može. Pametnom dovoljno!
Izvor: Srbija Danas/VreleGume