NEMA ZIME ZA MORAVSKI KORIDOR: Radovi na mostovima, nadvožnjacima i podvožnjacima BEZ PREKIDA
Radove izvodi američko-turski konzorcijum "Behtel-Enka", a ugovor je vredan skoro 800 miliona evra.
Iako je kalendarski zima već stigla, građevinska sezona i dalje traje na kapitalnim infrastrukturnim objektima. Intenzivno se radi na prvoj i trećoj deonici Moravskog koridora, budućeg auto-puta od Pojata do Preljine, dugog 112 kilometara.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/08/30/profimedia-0516010235_0.jpg?itok=8k9HS8nr)
NASTAVLJA SE ONLAJN NASTAVA I POSLE KORONE? Najnovije istraživanje: Škole će se digitalizovati
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/06/07/pjimage_-_2021-06-07t122900.253.jpg?itok=0bNnz5Tb)
USPEŠNA GODINA ZA SRPSKU PRIVREDU! Premijerka Brnabić: Fokus na planiranju kapitalnih projekata
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/03/01/gasovod-cevi.jpg?itok=jtAyT_HA)
SUVE CEVI TREĆI DAN ZAREDOM: Evropa i dalje bez ruskog gasa, energetska kriza drma Stari kontintent
Deonica prvog sektora Moravskog koridora od Pojata do Kruševca duga je 27,7 kilometara. Od novembra prošle godine radi se bez prekida. Planirano se realizuje.
- Završeno je 90 procenata svih zemljišnih radova. Angažovano je više od 2.600 radnika. Mi iz "Behtel Enka" imamo ovde 1.850 radnika 750 iz Srbije 700 iz Turske. Ostali su iz Indije i drugih zemalja. U sektoru 3 radimo na 22 kilometra i gradimo novi kamp koji će biti završen u prvom kvartalu naredne godine - kaže Ozger Inal, zamenik šefa projekta i rukovodilac gradilišta.
Radovi na mostovima, nadvožnjacima i podvožnjacima ne zavise od vremenskih prilika pa se posao neće prekidati.
- Sada smo na drugom mostu preko Zapadne Morave koji je ujedno i najduži na trasi jedan, dugačak 596 metara. Ovaj most mora da bude završen sredinom februara. Da bi bio završen sredinom februara svakog dana mora da se postave dva do tri nosača tako da sam dao i odgovor da li će se raditi i za vreme praznika - kaže Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije".
I ako budući auto-put prolazi kroz pitome doline, ovaj građevinski poduhvat nije nimalo lak. Radi se i na zaštiti od poplava, odvodnjavanju, izmeštanju i zaštiti instalacija, kao i na izgradnji digitalnog koridora.
- Ono što je najzahtevnije jeste sama činjenica da se nalazimo u dolini Zapadne Morave, to je nešto o čemu konstantno moramo da vodimo računa kako u fazi izrade tehničke dokumentacije tako i u fazi izvođenja. Moramo konstantno da imamo na umu, da prilagođavamo tehnologiju izvođenja radova i same metode - kaže Leonid Vuković, šef projekta.
Radove izvodi američko-turski konzorcijum "Behtel-Enka", a ugovor je vredan skoro 800 miliona evra. Prva deonica od Pojata do Kruševca trebalo bi da bude gotova u prvoj polovini iduće godine.