НЕМА ЗИМЕ ЗА МОРАВСКИ КОРИДОР: Радови на мостовима, надвожњацима и подвожњацима БЕЗ ПРЕКИДА
Радове изводи америчко-турски конзорцијум "Бехтел-Енка", а уговор је вредан скоро 800 милиона евра.
Иако је календарски зима већ стигла, грађевинска сезона и даље траје на капиталним инфраструктурним објектима. Интензивно се ради на првој и трећој деоници Моравског коридора, будућег ауто-пута од Појата до Прељине, дугог 112 километара.
НАСТАВЉА СЕ ОНЛАЈН НАСТАВА И ПОСЛЕ КОРОНЕ? Најновије истраживање: Школе ће се дигитализовати
УСПЕШНА ГОДИНА ЗА СРПСКУ ПРИВРЕДУ! Премијерка Брнабић: Фокус на планирању капиталних пројеката
СУВЕ ЦЕВИ ТРЕЋИ ДАН ЗАРЕДОМ: Европа и даље без руског гаса, енергетска криза дрма Стари континтент
Деоница првог сектора Моравског коридора од Појата до Крушевца дуга је 27,7 километара. Од новембра прошле године ради се без прекида. Планирано се реализује.
- Завршено је 90 процената свих земљишних радова. Ангажовано је више од 2.600 радника. Ми из "Бехтел Енка" имамо овде 1.850 радника 750 из Србије 700 из Турске. Остали су из Индије и других земаља. У сектору 3 радимо на 22 километра и градимо нови камп који ће бити завршен у првом кварталу наредне године - каже Озгер Инал, заменик шефа пројекта и руководилац градилишта.
Радови на мостовима, надвожњацима и подвожњацима не зависе од временских прилика па се посао неће прекидати.
- Сада смо на другом мосту преко Западне Мораве који је уједно и најдужи на траси један, дугачак 596 метара. Овај мост мора да буде завршен средином фебруара. Да би био завршен средином фебруара сваког дана мора да се поставе два до три носача тако да сам дао и одговор да ли ће се радити и за време празника - каже Александар Антић, директор "Коридора Србије".
И ако будући ауто-пут пролази кроз питоме долине, овај грађевински подухват није нимало лак. Ради се и на заштити од поплава, одводњавању, измештању и заштити инсталација, као и на изградњи дигиталног коридора.
- Оно што је најзахтевније јесте сама чињеница да се налазимо у долини Западне Мораве, то је нешто о чему константно морамо да водимо рачуна како у фази израде техничке документације тако и у фази извођења. Морамо константно да имамо на уму, да прилагођавамо технологију извођења радова и саме методе - каже Леонид Вуковић, шеф пројекта.
Радове изводи америчко-турски конзорцијум "Бехтел-Енка", а уговор је вредан скоро 800 милиона евра. Прва деоница од Појата до Крушевца требало би да буде готова у првој половини идуће године.