PROKOP OSTAJE NA TRASI TREĆE LINIJE METROA: Povodom sugestije predsednika Vučića da železničko čvorište bude povezano
Kako je istakao direktor JKP "Metro i voz" Slavko Kantar, do kraja godine trebalo bi da se potpiše ugovor o izvođenju radova na prvoj liniji metroa, pošto je idejno rešenje pri samom kraju, pa su šanse da Prokop bude uvršten u taj projekat izuzetno male.
Kroz glavnu železničku stanicu Prokop prema planu proći će treća linija prestoničkog metro-sistema, koja će povezati Novi Beograd i Banjicu. Konceptualno rešenje je završeno, dok se uskoro očekuje i izrada idejnog rešenja. Predviđeno je da ova linija ima 21 stanicu, a očekivano trajanje vožnje biće 34 minuta.
Uskoro jedinstveno tržište rada za građane Srbije, Severne Makedonije i Albanije
ZABRINJAVAJUĆE PORUKE SA DAVOSA:"Prete nam najmanje ČETIRI krize"
ČARTER LETOVI SVE SKUPLJI, A SKRIVENIH TROŠKOVA IMA SVE VIŠE: Oglasile se turističke agencije - evo gde je najjeftinije letovati
Povodom sugestije predsednika Srbije Aleksandra Vučića, tokom obilaska radova na nasipanju Makiškog polja, da se Prokop što je pre moguće poveže metroom, stručnjaci ističu da je teško menjati projekat prve linije kada se zna da je idejno rešenje skoro završeno, a postoje i ozbiljni tehnički razlozi. Ipak, izgradnja stanice na Prokopu može dodatno da se pogura bržom realizacijom treće linije ovog šinskog sistema.
- Radove na ovom infrastrukturnom projektu treba dodatno ubrzati, a metro što pre povezati sa železničkom stanicom Prokop - rekao je predsednik Vučić.
- Važno je da, kad neko putuje metroom, može lako da pređe na brzu prugu u Prokopu i zbog toga je bitno da se odmah u startu ovaj šinski sistem poveže sa prugom Beograd - Novi Sad.
Kako je istakao direktor JKP "Metro i voz" Slavko Kantar, do kraja godine trebalo bi da se potpiše ugovor o izvođenju radova na prvoj liniji metroa, pošto je idejno rešenje pri samom kraju, pa su šanse da Prokop bude uvršten u taj projekat izuzetno male.
- Glavna železnička stanica ni u početnim pričama o metro-sistemu u prestonici, pre pola veka, nije bila predviđena prvom linijom - ističe Kantar za naš list. - Železnička stanica je dobro povezana sa sistemom BG voza, a autobusku vezu bi trebalo malo poboljšati. Teško je menjati projekat prve linije, kada se zna da je idejno rešenje pri kraju. Ugovor o izgradnji depoa na Makiškom polju biće potpisan početkom jeseni, a ugovor o izgradnji prve linije do kraja 2022. godine.
Sagovornik ističe da bi u prvoj liniji teško bilo izvesti radove u blizini železničke stanice, pošto bi ona sekla dijafragmu sa duboko fundiranim ankerima koji su izgrađeni radi zaštite od klizanja Dedinjskog brda ka Prokopu.
- U skladu sa tim, prolazak linije metroa kroz Klinički centar i Prokop na predviđeni način nije moguć iz više aspekata, a to su vibracija, buka, geološka i infrastrukturna ograničenja, kao i na osnovu promena u prostoru nastalih kao posledica novoizgrađenih ili planiranih objekata zdravstvene zaštite. Dobra stvar je što bi treća linija trebalo da reši sve inženjerske probleme izgradnje metroa u tom delu.
Prema ranijim najavama i predviđanjima, do kraja 2028. godine biće završena prva linija metro-sistema, koja vodi od Mirijeva do Železnika, a do 2030. godine i druga, koja će od Mirijeva, preko Zemuna, u kasnije dorađenom projektu stići do Novog bežanijskog groblja. Treća deonica pak predviđa povezivanje najmnogoljudnije prestoničke opštine Novi Beograd sa Banjicom, čime bi prošla i pored Prokopa.
TRAJANJE VOŽNJE 34 MINUTA
Treća linija imaće ukupno 23 stanice, a kretaće iz Surčinske ulice, preko Novog Beograda i Trga republike stizaće do Prokopa, a kasnije će putanju nastaviti preko Autokomande, naselja Stepa Stepanović i Braće Jerković do trolejbuske okretnice na Paunovom bregu. Predviđeno trajanje vožnje u jednom pravcu biće 34 minuta.