ПРОКОП ОСТАЈЕ НА ТРАСИ ТРЕЋЕ ЛИНИЈЕ МЕТРОА: Поводом сугестије председника Вучића да железничко чвориште буде повезано
Како је истакао директор ЈКП "Метро и воз" Славко Кантар, до краја године требало би да се потпише уговор о извођењу радова на првој линији метроа, пошто је идејно решење при самом крају, па су шансе да Прокоп буде уврштен у тај пројекат изузетно мале.
Кроз главну железничку станицу Прокоп према плану проћи ће трећа линија престоничког метро-система, која ће повезати Нови Београд и Бањицу. Концептуално решење је завршено, док се ускоро очекује и израда идејног решења. Предвиђено је да ова линија има 21 станицу, а очекивано трајање вожње биће 34 минута.
Ускоро јединствено тржиште рада за грађане Србије, Северне Македоније и Албаније
ЗАБРИЊАВАЈУЋЕ ПОРУКЕ СА ДАВОСА:"Прете нам најмање ЧЕТИРИ кризе"
ЧАРТЕР ЛЕТОВИ СВЕ СКУПЉИ, А СКРИВЕНИХ ТРОШКОВА ИМА СВЕ ВИШЕ: Огласиле се туристичке агенције - ево где је најјефтиније летовати
Поводом сугестије председника Србије Александра Вучића, током обиласка радова на насипању Макишког поља, да се Прокоп што је пре могуће повеже метроом, стручњаци истичу да је тешко мењати пројекат прве линије када се зна да је идејно решење скоро завршено, а постоје и озбиљни технички разлози. Ипак, изградња станице на Прокопу може додатно да се погура бржом реализацијом треће линије овог шинског система.
- Радове на овом инфраструктурном пројекту треба додатно убрзати, а метро што пре повезати са железничком станицом Прокоп - рекао је председник Вучић.
- Важно је да, кад неко путује метроом, може лако да пређе на брзу пругу у Прокопу и због тога је битно да се одмах у старту овај шински систем повеже са пругом Београд - Нови Сад.
Како је истакао директор ЈКП "Метро и воз" Славко Кантар, до краја године требало би да се потпише уговор о извођењу радова на првој линији метроа, пошто је идејно решење при самом крају, па су шансе да Прокоп буде уврштен у тај пројекат изузетно мале.
- Главна железничка станица ни у почетним причама о метро-систему у престоници, пре пола века, није била предвиђена првом линијом - истиче Кантар за наш лист. - Железничка станица је добро повезана са системом БГ воза, а аутобуску везу би требало мало побољшати. Тешко је мењати пројекат прве линије, када се зна да је идејно решење при крају. Уговор о изградњи депоа на Макишком пољу биће потписан почетком јесени, а уговор о изградњи прве линије до краја 2022. године.
Саговорник истиче да би у првој линији тешко било извести радове у близини железничке станице, пошто би она секла дијафрагму са дубоко фундираним анкерима који су изграђени ради заштите од клизања Дедињског брда ка Прокопу.
- У складу са тим, пролазак линије метроа кроз Клинички центар и Прокоп на предвиђени начин није могућ из више аспеката, а то су вибрација, бука, геолошка и инфраструктурна ограничења, као и на основу промена у простору насталих као последица новоизграђених или планираних објеката здравствене заштите. Добра ствар је што би трећа линија требало да реши све инжењерске проблеме изградње метроа у том делу.
Према ранијим најавама и предвиђањима, до краја 2028. године биће завршена прва линија метро-система, која води од Миријева до Железника, а до 2030. године и друга, која ће од Миријева, преко Земуна, у касније дорађеном пројекту стићи до Новог бежанијског гробља. Трећа деоница пак предвиђа повезивање најмногољудније престоничке општине Нови Београд са Бањицом, чиме би прошла и поред Прокопа.
ТРАЈАЊЕ ВОЖЊЕ 34 МИНУТА
Трећа линија имаће укупно 23 станице, а кретаће из Сурчинске улице, преко Новог Београда и Трга републике стизаће до Прокопа, а касније ће путању наставити преко Аутокоманде, насеља Степа Степановић и Браће Јерковић до тролејбуске окретнице на Пауновом брегу. Предвиђено трајање вожње у једном правцу биће 34 минута.