"SOKO" STIGAO U NOVI SAD ZA 33 MINUTA! Vučić "Bogata i stabilna Srbija sve pošteno plaća, samo hrabrost na putu čini da se put ukaže!" (FOTO/VIDEO)
Ovo je veliki dan za čitavu Srbiju i njene građane. "Soko" krenuo sa radom - velika investicija u koju je uloženo više od milijardu dolara. Više od 10.000 ljudi dočekalo je predsednika Aleksandra Vučića u Novom Sadu.
Danas je u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Mađarske Viktora Orbana puštena u saobraćaj deonica pruge Beograd - Novi Sad u okviru međunarodne brze pruge Beograd - Budimpešta.
DETALJAN RED VOŽNJE NOVOG BRZOG VOZA! Od Beograda do Novog Sada za 30 minuta, a evo kako ćemo kupovati karte
"KAPIJA ZAPADNE SRBIJE" Istorijski dan za ovaj region - počeli radovi na obilaznici oko Užica (FOTO)
NOVA DRŽAVNA POMOĆ GRAĐANIMA - 250 miliona evra za energetsku efikasnost
Obraćanje predsednika Vučića
Nakon predsednika Vlade Mađarske, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, obratio se građanima koji su se okupili da pozdrave predsednika i podrže njegov rad kao i celu investiciju brze pruge.
Više od 10. 000 građana gromoglasnim aplauzom pozdravilo je predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
- Poštovani prijatelju, uvaženi predsedniče Vlade Mađarske, prijatelji, narode, mnogo vam hvala što ste u ovolikom broju došli danas ovde, na železničku stanicu u Novom Sadu, Ne mogu da vam opišem koliko sam ponosa, posle 60 godina smo obnovili stanicu, moći ćete za 33 minuta do Novog Sada iz Beograda - rekao je Vučić.
- Ovo će biti Srbija koja privlači prijatelje, radnike, prijatelje kakvog imamo u predsedniku Vlade Mađarske. Imao sam u ruci red vožnje od pre desetak godina, tada se putovalo oko sat i 40 minuta... Danas ponosna Srbija u upotrebu pušta deonicu sa najboljom opremom. Naše brze pruge su gradili kineski i ruski prijatelji koji su zajedno sa nama gradili budćnost naše zemlje. Nadzor su sporvodili Nemci, a vozove smo dobili iz Švajcarske - dodao je Vučić.
Kako je naveo, budućnost jesu vozovi najboljeg kvaliteta i komfora, kakve sada Srbija ima.
Vučić se potom zahvalio svima koji su radili na ovom projektu, koji su doprineli do toga da danas mogu da prisustvuju ovom činu.
- Ako ovako nastavimo, Srbija će biti umrežena prugom... A to je uspeh - dodao je Vučić.
Predsednik se potom dotakao i prijateljstva Srba i Mađara, još jednom dodajući da je Orban zaslužan za odnos kakav zemlje imaju.
- Hvala i Ištvanu Pastoru koji je uložio u stvaranje bratskih odnosa Srba i Mađara. Meni je majka iz Bečeja... Uvek je bilo malo podozrivosti, ali danas toga nema. Mi kada se igra neka utakmica, a kada Srbija ne igra, navijamo za Mađare - kaže Vučić.
Vučić je podvukao da se prijateljstva grade tako što su zemlje uvek tu jedna za drugu, što je slučaj sa Mađarskom i Srbijom.
- Želim da budemo još uspešniji u budućnosti, da nastavimo da gradimo zemlju. Srbija je trajno posvećena Međunarodnoj saradnji, i nadam se da će ovaj voz doprineti svemu tome. Hvala na podršci, ljubavi i posvećenosti - dodao je Vučić za kraj.
Obraćanje Viktora Orbana
Predsednik Srbije i premijer Mađarske su nakon razgovora sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem imali priliku da se obrate velikom broju građana koji su dočekali brzi voz koji saobraća iz Beograda ka Novom Sadu.
Premijer Mađarske Viktor Orban, pozdravio je sve prisutne na srpskom jeziku, i još jednom istakao koliko je ovo veliki dan za Srbiju.
- Došao sam da vam prenesem iskrene čestitke Mađarske i Mašarskog naroda. U proteklih 70 godina povezivali smo zemlje u pravcu istok-zapad, a u međuvremeno smo zaboravili koliko je važno povezati teritorije u pravcu sever-jug - rekao je Obran, pa dodao:
Trebalo je mnogo sati da se iz Beograda stigne do Budimpešte, a to nije normalna stvar u 21 veku. Sa vašim predsednikom smo načinili jedan savez, naime, mi u savezništvu želimo da promenimo tu situaciju i hoćemo, a ovo je jedan dokaz. Povezujemo dve zemlje, dve prestonice i na taj način ćemo olakšati život i Srbima i Mađarima.
Kako je naveo, i Srbi i Mađari imaju tešku istorijsku sudbinu, ali sa sjajnom saradnjom dveju zemalja, sada je prijateljstvo bliže nego ikad.
- Ovaj današnji dan je dokaz da ćemo nas dvojica uraditi mnogo fantastičnih stvari. Istina da smo mi malo zaostali za nama, vi ste bili malo brži, brže ste naoredovali, ali ja želim da vam obećam da će do 2025. ova linija između Beograda i Budimpešte biti u funkciji - kaže Orban.
On se osvrnuo i na teškoće, o kojima, kako kaže, ne govori, ali se oseća u vazduhu.
- To je najgori scenario, jer jedan rat nikada nikome neće doći u dobro vreme, a najbolji rat je onaj koji može da se izbegne. To nas stavlja pred ozbiljan izazov jer smo se na taj način razvili, krenuli sa poletom, imamo planove koji su lepi, a sada kada je svet postao nesiguran, mnoge stvari moramo da osmislimo, Srbi i Mađari moraju da revidiraju mnogo štošta... Nadam se da će u ponovnom osmišljavanju planova, i Vučić i ja to raditi u naredne 4 godine - zaključio je Orban.
Nešto pre 12 sati voz je stigao u Novi Sad
- Mi smo već u Novom Sadu, nisam stigao ni piće da popijem - rekao je Vučić.
Orban je pre nego je izašao iz voza, prokomentarisao položaj Mađara u Srbiji, dodajući da je u pitanju nacija koja se fokusira na svoj jezik.
- Mi smo čudna i jednistvena nacija, za nas su prava od vitalnog značaja, a Srbi su to shvatili. Vaš narod je razumeo naš narod - objašnjava Orban.
Predsednik Srbije dočekan je u Novom Sadu gromoglasnim aplauzom i povicima "Aco, Srbine".
"13-14 dana do izbora ću potpuno da se sklonim"
- Još sutra imamo da potpišemo ugovor sa Kinezima, radimo Sjenicu, Ivanjicu, Arilje auto-put, počinjemo da gradimo i škole u Sjenici i Pazaru, i više se neću obraćati i pojavljivati nigde - rekao je Vučić. Kako kaže, pojavljivaće se samo na političkim skupovima, kako opozicija ne bi imala komentare kakvi su vidljivi u danima za nama.
"Soko" sa svojim prvim putnicima krenuo ka Novom Sadu
Predsednik Vučić, mađarski premijer Viktor Orban i drugi putnici ukrcali su se u brzi voz koji nosi naziv "Soko" koji ka Novom Sadu pošao u 11:20 časova.
Prvi utisci Vučića nakon kretanja voza
Govoreći o prvim utiscima nakon polaska voza, predsednik Srbije istakao je da nema sumnje da će ovo ojačati odnose Srbije i Mađarske.
- I kada smo dogovorili ovaj posao, odmah smo prešli na posao. Samo sam čekao ovaj trenutak, za ovo živite. Viktor mi je rekao da je ovo nova era. Ne možete da poverujete da će ovaj voz za 33 minuta biti u Novom Sadu. Gotovo neverovatno, sednete, nešto popijete, u Budimpešti ste... - rekao je Vučić.
Kako je rekao, pored ovakvih pogodnosti, važne su i one koje se tiču političkih poslova kojima će ova pruga olakšati.
Kako je i sam Orban, predsednik Vlade Mađarske dodao, u pitanju je građenje veze između severa i juga.
- Ako zemlje bolje sarađuju, imaju bolju šansu za uspešnu budućnost. Predsednik i ja smo uložili mnogo u ovaj odnos. Nove stvari svakako prikupljaju neke poteškoće, ali verujem da smo ubedili većinu Srba i Mađara da je ovo put za budućnost. Ja sam srećan čovek jer sam dobio partnera kakav je Vučić - rekao je Orban.
Premijerka Srbije Ana Brnabić istakla je u čemu je značaj ovog brzog voza.
- Ovako nešto mi smo mogli samo da sanjamo. Presrećna sam - rekla je premijerka Brnabić po pokretanju voza.
Vučić je istakao da je Orban velikim delom uticao na realizaciju ovog projekta.
Vučić je potom dodao da istorija Mađarske i Srbije nije bila laka, ali da je Orbanova energija, hrabrost i snaga doprinela da odnosi znatno napreduju.
- To je njegova snaga, njegova hrabrost. Mi uvek možemo da računamo na njegovo prijateljstvo, kao i prijateljstvo Mađara. U Subotici će ovaj voz biti za sat i sedam minuta. Put do Budimpešte za sat i po vremena, to je neverovatno. To mnogo znači za našu ekonomiju. Kad napustimo Batajnicu, ići ćemo 200 kilometara na sat - rekao je Vučić.
Vučić je komentarisao i rast trgovinske razmene dveju zemalja, navodeći da razmena godinama sve više raste.
- Mađarska je nama izuzetno važna, ali i mi njima postajemo - dodao je Vučić.
Vučić i Orban stigli među prvima
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić stigao je na železničku stanicu odakle kreće brzi voz.
Među putnicima nalaze se premijerka Ana Brnabić, ministar Siniša Mali, ministar Tomislav Momirović, ministarka Irena Vujović, ministarka Maha Gojković, ministar Aleksandar Vulin, gradonačelnik Beograda Zoran Radojićić, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, Ištvan Pastor, ambasador Rusije Aleksandar Bocan-Harčenko...
"Soko" spreman za prvu vožnju sa putnicima do Novog Sada
Brzi voz "Soko" parkiran je u železničkoj stanici Beograd centar u Prokopu i spreman za svoju prvu vožnju sa putnicima na liniji Beograd - Novi Sad.
Dabldeker kompozicija sa četiri vagona krenuće u 11 časova i u promotivnoj vožnji brzom prugom od Beograda do Novog Sada prevešće ukupno 270 putnika, među kojima će biti i predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban, kao i predstavnici Vlade Srbije.
Među prvim putnicima u vozu koji će po prvi put u putničkom saobraćaju dostići brzinu od 200 km na sat biće i oko 80 akreditovanih predstavnika medija.
Čast da upravlja vozom "Soko", koji je u bojama zastave Srbije, na prvoj vožnji brzom prugom pripala je mašinovođi Zoranu Ðurđeviću.
Atmosfera pred polazak voza na stanici Prokop je svečana, a voz bi po planu na železničku stanicu u Novom Sadu trebalo da stigne u 11 casova i 40 minuta.
Plan posete Novom Sadu
Vučić i Orban će se od železničke stanice Beograd Centar novim vozom "Soko" voziti do Novog Sada gde će se obratiti medijima, najavila je pres služba predsednika Republike.
Brza pruga Beograd-Novi Sad završena je krajem prošle godine, a nakon toga izvršeno je testiranje pruge na kojoj će vozovi dostizati brzinu do 200 kilometara na čas, pa će putovanje između dva grada trajati oko 35 minuta.
Ministar Tomislav Momirović rekao je pre nekoliko dana da će vozna karta od Beograda do Novog Sada, brzim "Soko" vozom koštati 300 dinara u jednom pravcu tokom promotivnog perioda, a dok će prevoz na toj relaciji biti besplatan za decu uzrasta do sedam godina koja su u pratnji roditelja.
Ovo je kapitalni projekat u železničkoj infrastrukturi nakon 138 godina od puštanja u saobraćaj prve pruge u Srbiji i 46 godina od puštanja pruge Beograd-Bar.
VREDNOST PROJEKTA VIŠE OD MILIJARDU DOLARA! Brza pruga Beograd - Novi Sad danas se svečano otvara za saobraćaj
Radovi na izgradnji prve brze pruge Beograd - Novi Sad koji su počeli radovima na izgradnji tunela i vijadukta "Čortanovci" 11. avgusta 2017. godine za brzine od 200km/h završeni su i danas će pruga svečano biti otvorena za saobraćaj.
Završetku radova i uspostavljanju saobraćaja prethodila su dinamička testiranja, koja su tokom januara i februara ove godine obavila merna kola kompanije Nemačkih "Dojče Ban Sistemtehnik". Već četvrtog dana testiranja 21. februara 2022. godine, mera kola su ostvarila maksimalnu brzinu od 200km/h.
Ukupna vrednost radova na izgradnji brze pruge Beograd - Novi Sad iznosi nešto više od milijardu dolara (1.060 milijardi dolara).
U periodu od 2007. godine do 2012. godine rekonstruisano je 22,5km pruge, dok je od 2012. godine do danas rekonstruisano čak 735km pruge. Takođe u istom periodu od 2007. do 2012. godine izgrađeno je tačno 0 kilometara pruge, dok je u periodu od 2012. i dolaska nove vlasti pa sve do danas izgrađeno (ili je gradnja u toku) neverovatnih 281,36 km, dok je u planiranim projektima rekonstrukcije i modernizacije predviđeno ukupno 1019,1 km nove i rekonstruisane pruge.
Sve železničke stanice duž čitave pruge su rekonstruisane, neke od njih po prvi put i nakon više decenija.
Deonica: Beograd Centar - Stara Pazova (34,5 km)
- Izvođač radova: konzorcijum „China Railway International” i „CCCC”.
- Datum početka radova: 05. Jun 2018.
- Vrednost ugovora: 350,1 miliona dolara
- Svi radovi su završeni
Stara Pazova - Novi Sad (dužina deonice: 40,4 km, 593,2 mil. dolara)
- Građevinski radovi realizuju se sredstvima iz ruskog kredita 85% i 15% budžetska sredstva.
- Aneks 3.1 - Izgradnja novog tunela "Čortanovci" (dva jednokolosečna tunela dužine oko 2x1,2 km) i vijadukt (dužine oko 3 km)
- Početak radova: 11.8.2017. godine
- Vrednost ugovora Aneksa: 337.603.553,35 dolara
- Aneks 3.2 Rekonstrukcija i modernizacija otvorene pruge na deonici Stara Pazova -Novi Sad (ukupne dužine 40,44 km)
- Datum početka radova: 16.3.2018. godine
- Vrednost ugovora: 255.627.932,73 dolara (Aneks 3.2 – 247.862.824,77 dolara, Izmena br. 1 Aneksa 3.2 - 7.765.107,96 dolara)
- Radovi na izgradnji elektrotehničke infrastrukture (Aneks 2 Ruski Izvođač + Aneks 3 Kineski Izvođač)
- Aneks 2 (Ruski Izvođač) koji se odnosi na radove na građevinskoj infrastrukturi i elektrotehničkoj infrastrukturi za izgradnju kontaktne mreže i elektroenergetskih postrojenja. Vrednost ugovora Aneksa: 58.7 miliona evra.
- Datum početka radova: 22. januara 2021. godine.
- Izvođač: „RŽD Internešnal“ d.o.o.
- Aneks 3 (Kineski Izvođač) podrazumeva radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacionim postrojenjima za brzine do 200 km/h. Vrednost radova: 58,9 mil USD
Novi Sad - Subotica – Državna granica (Mađarska), dužina deonice 108,1 km
Projekat je od velikog značaja zbog unapređenja železničke infrastrukture na magistralnoj pruzi (koridor X krak B) kao pruge visokih performansi za brzinu do 200 km/h.
- Komercijalni ugovor potpisan je jula 2018. godine;
- Vrednost ugovora: 1.162 milijardi dolara. (zajam kineske Eksim banke – 85 odsto, budžetska sredstva 15 odsto)
- Radovi počeli: 22. novembra 2021. godine
- Rok za završetak radova 33 meseca
- Zbog obaveze da se radovi izvode pod potpunom obustavom saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice, rok za završetak radova počinje da teče od 31. marta 2022. odnosno po završetku eksproprijacije. Do tada radovi će se izvoditi na svim mestima koji ne zahtevaju obustavu saobraćaja.
- Planirani završetak radova: do kraja 2024.
- Investitor: "Infrastruktura železnice Srbije" a.d
- Izvođač radova: kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company".
- Realizacija dva projekta na teritoriji Grada Novog Sada sa ove deonice počela ranije, zbog njihovog saobraćajnog i funkcionalnog značaja uslov uspostavljanja železničkog saobraćaja na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad.
Reč je o drumskom podvožnjaku u Kisačkoj ulici u Novom Sad i prvoj fazi rekonstrukcije železničke stanice Novi Sad. Sve je završeno do 2. marta 2022.
Dinamika završetka radova na ovom objektu bila je usklađena sa završetkom radova i puštanjem u saobraćaj novoizgrađene pruge za velike brzine Beograd - Novi Sad.
Deonice kojima će saobraćati "Stadler" vozovi
STADLER KISS 200 vozovi će saobraćati sledećim koridorima:
- Beograd - Novi Sad (maksimalna brzina do 200km/h)
STADLER FLIRT vozovi će saobraćati sledećim koridorima:
- Beograd - Niš (brzina do 100 km/h)
- Beograd - Novi Sad (brzina do 160 km/h)
- Beograd - Šid (brzina do 120 kmm/h)
- Beograd - Valjevo - Užice - Prijepolje (brzina do 100km/h)
METROWAGONMASH će saobraćati sledećim koridorom:
- Beograd - Vršac (brzina do 120 km/h)
Impozantne brojke maksimalne brzine imajući u vidu da je prosečna brzina srpskih vozova u periodu od 2007. do 2012. godine bila svega 40km/h.