"СОКО" СТИГАО У НОВИ САД ЗА 33 МИНУТА! Вучић "Богата и стабилна Србија све поштено плаћа, само храброст на путу чини да се пут укаже!" (ФОТО/ВИДЕО)
Ово је велики дан за читаву Србију и њене грађане. "Соко" кренуо са радом - велика инвестиција у коју је уложено више од милијарду долара. Више од 10.000 људи дочекало је председника Александра Вучића у Новом Саду.
Данас је у присуству председника Србије Александра Вучића и премијера Мађарске Виктора Орбана пуштена у саобраћај деоница пруге Београд - Нови Сад у оквиру међународне брзе пруге Београд - Будимпешта.
ДЕТАЉАН РЕД ВОЖЊЕ НОВОГ БРЗОГ ВОЗА! Од Београда до Новог Сада за 30 минута, а ево како ћемо куповати карте
"КАПИЈА ЗАПАДНЕ СРБИЈЕ" Историјски дан за овај регион - почели радови на обилазници око Ужица (ФОТО)
НОВА ДРЖАВНА ПОМОЋ ГРАЂАНИМА - 250 милиона евра за енергетску ефикасност
Обраћање председника Вучића
Након председника Владе Мађарске, председник Србије Александар Вучић, обратио се грађанима који су се окупили да поздраве председника и подрже његов рад као и целу инвестицију брзе пруге.
Више од 10. 000 грађана громогласним аплаузом поздравило је председника Србије Александра Вучића.
- Поштовани пријатељу, уважени председниче Владе Мађарске, пријатељи, народе, много вам хвала што сте у оволиком броју дошли данас овде, на железничку станицу у Новом Саду, Не могу да вам опишем колико сам поноса, после 60 година смо обновили станицу, моћи ћете за 33 минута до Новог Сада из Београда - рекао је Вучић.
- Ово ће бити Србија која привлачи пријатеље, раднике, пријатеље каквог имамо у председнику Владе Мађарске. Имао сам у руци ред вожње од пре десетак година, тада се путовало око сат и 40 минута... Данас поносна Србија у употребу пушта деоницу са најбољом опремом. Наше брзе пруге су градили кинески и руски пријатељи који су заједно са нама градили будћност наше земље. Надзор су спорводили Немци, а возове смо добили из Швајцарске - додао је Вучић.
Како је навео, будућност јесу возови најбољег квалитета и комфора, какве сада Србија има.
Вучић се потом захвалио свима који су радили на овом пројекту, који су допринели до тога да данас могу да присуствују овом чину.
- Ако овако наставимо, Србија ће бити умрежена пругом... А то је успех - додао је Вучић.
Председник се потом дотакао и пријатељства Срба и Мађара, још једном додајући да је Орбан заслужан за однос какав земље имају.
- Хвала и Иштвану Пастору који је уложио у стварање братских односа Срба и Мађара. Мени је мајка из Бечеја... Увек је било мало подозривости, али данас тога нема. Ми када се игра нека утакмица, а када Србија не игра, навијамо за Мађаре - каже Вучић.
Вучић је подвукао да се пријатељства граде тако што су земље увек ту једна за другу, што је случај са Мађарском и Србијом.
- Желим да будемо још успешнији у будућности, да наставимо да градимо земљу. Србија је трајно посвећена Међународној сарадњи, и надам се да ће овај воз допринети свему томе. Хвала на подршци, љубави и посвећености - додао је Вучић за крај.
Обраћање Виктора Орбана
Председник Србије и премијер Мађарске су након разговора са градоначелником Новог Сада Милошем Вучевићем имали прилику да се обрате великом броју грађана који су дочекали брзи воз који саобраћа из Београда ка Новом Саду.
Премијер Мађарске Виктор Орбан, поздравио је све присутне на српском језику, и још једном истакао колико је ово велики дан за Србију.
- Дошао сам да вам пренесем искрене честитке Мађарске и Машарског народа. У протеклих 70 година повезивали смо земље у правцу исток-запад, а у међувремено смо заборавили колико је важно повезати територије у правцу север-југ - рекао је Обран, па додао:
Требало је много сати да се из Београда стигне до Будимпеште, а то није нормална ствар у 21 веку. Са вашим председником смо начинили један савез, наиме, ми у савезништву желимо да променимо ту ситуацију и хоћемо, а ово је један доказ. Повезујемо две земље, две престонице и на тај начин ћемо олакшати живот и Србима и Мађарима.
Како је навео, и Срби и Мађари имају тешку историјску судбину, али са сјајном сарадњом двеју земаља, сада је пријатељство ближе него икад.
- Овај данашњи дан је доказ да ћемо нас двојица урадити много фантастичних ствари. Истина да смо ми мало заостали за нама, ви сте били мало бржи, брже сте наоредовали, али ја желим да вам обећам да ће до 2025. ова линија између Београда и Будимпеште бити у функцији - каже Орбан.
Он се осврнуо и на тешкоће, о којима, како каже, не говори, али се осећа у ваздуху.
- То је најгори сценарио, јер један рат никада никоме неће доћи у добро време, а најбољи рат је онај који може да се избегне. То нас ставља пред озбиљан изазов јер смо се на тај начин развили, кренули са полетом, имамо планове који су лепи, а сада када је свет постао несигуран, многе ствари морамо да осмислимо, Срби и Мађари морају да ревидирају много штошта... Надам се да ће у поновном осмишљавању планова, и Вучић и ја то радити у наредне 4 године - закључио је Орбан.
Нешто пре 12 сати воз је стигао у Нови Сад
- Ми смо већ у Новом Саду, нисам стигао ни пиће да попијем - рекао је Вучић.
Орбан је пре него је изашао из воза, прокоментарисао положај Мађара у Србији, додајући да је у питању нација која се фокусира на свој језик.
- Ми смо чудна и једниствена нација, за нас су права од виталног значаја, а Срби су то схватили. Ваш народ је разумео наш народ - објашњава Орбан.
Председник Србије дочекан је у Новом Саду громогласним аплаузом и повицима "Ацо, Србине".
"13-14 дана до избора ћу потпуно да се склоним"
- Још сутра имамо да потпишемо уговор са Кинезима, радимо Сјеницу, Ивањицу, Ариље ауто-пут, почињемо да градимо и школе у Сјеници и Пазару, и више се нећу обраћати и појављивати нигде - рекао је Вучић. Како каже, појављиваће се само на политичким скуповима, како опозиција не би имала коментаре какви су видљиви у данима за нама.
"Соко" са својим првим путницима кренуо ка Новом Саду
Председник Вучић, мађарски премијер Виктор Орбан и други путници укрцали су се у брзи воз који носи назив "Соко" који ка Новом Саду пошао у 11:20 часова.
Први утисци Вучића након кретања воза
Говорећи о првим утисцима након поласка воза, председник Србије истакао је да нема сумње да ће ово ојачати односе Србије и Мађарске.
- И када смо договорили овај посао, одмах смо прешли на посао. Само сам чекао овај тренутак, за ово живите. Виктор ми је рекао да је ово нова ера. Не можете да поверујете да ће овај воз за 33 минута бити у Новом Саду. Готово невероватно, седнете, нешто попијете, у Будимпешти сте... - рекао је Вучић.
Како је рекао, поред оваквих погодности, важне су и оне које се тичу политичких послова којима ће ова пруга олакшати.
Како је и сам Орбан, председник Владе Мађарске додао, у питању је грађење везе између севера и југа.
- Ако земље боље сарађују, имају бољу шансу за успешну будућност. Председник и ја смо уложили много у овај однос. Нове ствари свакако прикупљају неке потешкоће, али верујем да смо убедили већину Срба и Мађара да је ово пут за будућност. Ја сам срећан човек јер сам добио партнера какав је Вучић - рекао је Орбан.
Премијерка Србије Ана Брнабић истакла је у чему је значај овог брзог воза.
- Овако нешто ми смо могли само да сањамо. Пресрећна сам - рекла је премијерка Брнабић по покретању воза.
Вучић је истакао да је Орбан великим делом утицао на реализацију овог пројекта.
Вучић је потом додао да историја Мађарске и Србије није била лака, али да је Орбанова енергија, храброст и снага допринела да односи знатно напредују.
- То је његова снага, његова храброст. Ми увек можемо да рачунамо на његово пријатељство, као и пријатељство Мађара. У Суботици ће овај воз бити за сат и седам минута. Пут до Будимпеште за сат и по времена, то је невероватно. То много значи за нашу економију. Кад напустимо Батајницу, ићи ћемо 200 километара на сат - рекао је Вучић.
Вучић је коментарисао и раст трговинске размене двеју земаља, наводећи да размена годинама све више расте.
- Мађарска је нама изузетно важна, али и ми њима постајемо - додао је Вучић.
Вучић и Орбан стигли међу првима
Председник Србије Александар Вучић стигао је на железничку станицу одакле креће брзи воз.
Међу путницима налазе се премијерка Ана Брнабић, министар Синиша Мали, министар Томислав Момировић, министарка Ирена Вујовић, министарка Маха Гојковић, министар Александар Вулин, градоначелник Београда Зоран Радојићић, заменик градоначелника Београда Горан Весић, Иштван Пастор, амбасадор Русије Александар Боцан-Харченко...
"Соко" спреман за прву вожњу са путницима до Новог Сада
Брзи воз "Соко" паркиран је у железничкој станици Београд центар у Прокопу и спреман за своју прву вожњу са путницима на линији Београд - Нови Сад.
Даблдекер композиција са четири вагона кренуће у 11 часова и у промотивној вожњи брзом пругом од Београда до Новог Сада превешће укупно 270 путника, међу којима ће бити и председник Србије Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан, као и представници Владе Србије.
Међу првим путницима у возу који ће по први пут у путничком саобраћају достићи брзину од 200 км на сат биће и око 80 акредитованих представника медија.
Част да управља возом "Соко", који је у бојама заставе Србије, на првој вожњи брзом пругом припала је машиновођи Зорану Ђурђевићу.
Атмосфера пред полазак воза на станици Прокоп је свечана, а воз би по плану на железничку станицу у Новом Саду требало да стигне у 11 цасова и 40 минута.
План посете Новом Саду
Вучић и Орбан ће се од железничке станице Београд Центар новим возом "Соко" возити до Новог Сада где ће се обратити медијима, најавила је прес служба председника Републике.
Брза пруга Београд-Нови Сад завршена је крајем прошле године, а након тога извршено је тестирање пруге на којој ће возови достизати брзину до 200 километара на час, па ће путовање између два града трајати око 35 минута.
Министар Томислав Момировић рекао је пре неколико дана да ће возна карта од Београда до Новог Сада, брзим "Соко" возом коштати 300 динара у једном правцу током промотивног периода, а док ће превоз на тој релацији бити бесплатан за децу узраста до седам година која су у пратњи родитеља.
Ово је капитални пројекат у железничкој инфраструктури након 138 година од пуштања у саобраћај прве пруге у Србији и 46 година од пуштања пруге Београд-Бар.
ВРЕДНОСТ ПРОЈЕКТА ВИШЕ ОД МИЛИЈАРДУ ДОЛАРА! Брза пруга Београд - Нови Сад данас се свечано отвара за саобраћај
Радови на изградњи прве брзе пруге Београд - Нови Сад који су почели радовима на изградњи тунела и вијадукта "Чортановци" 11. августа 2017. године за брзине од 200км/х завршени су и данас ће пруга свечано бити отворена за саобраћај.
Завршетку радова и успостављању саобраћаја претходила су динамичка тестирања, која су током јануара и фебруара ове године обавила мерна кола компаније Немачких "Дојче Бан Системтехник". Већ четвртог дана тестирања 21. фебруара 2022. године, мера кола су остварила максималну брзину од 200км/х.
Укупна вредност радова на изградњи брзе пруге Београд - Нови Сад износи нешто више од милијарду долара (1.060 милијарди долара).
У периоду од 2007. године до 2012. године реконструисано је 22,5км пруге, док је од 2012. године до данас реконструисано чак 735км пруге. Такође у истом периоду од 2007. до 2012. године изграђено је тачно 0 километара пруге, док је у периоду од 2012. и доласка нове власти па све до данас изграђено (или је градња у току) невероватних 281,36 км, док је у планираним пројектима реконструкције и модернизације предвиђено укупно 1019,1 км нове и реконструисане пруге.
Све железничке станице дуж читаве пруге су реконструисане, неке од њих по први пут и након више деценија.
Деоница: Београд Центар - Стара Пазова (34,5 км)
- Извођач радова: конзорцијум „China Railway Интернатионал” и „CCCC”.
- Датум почетка радова: 05. Јун 2018.
- Вредност уговора: 350,1 милиона долара
- Сви радови су завршени
Стара Пазова - Нови Сад (дужина деонице: 40,4 км, 593,2 мил. долара)
- Грађевински радови реализују се средствима из руског кредита 85% и 15% буџетска средства.
- Анекс 3.1 - Изградња новог тунела "Чортановци" (два једноколосечна тунела дужине око 2x1,2 км) и вијадукт (дужине око 3 км)
- Почетак радова: 11.8.2017. године
- Вредност уговора Анекса: 337.603.553,35 долара
- Анекс 3.2 Реконструкција и модернизација отворене пруге на деоници Стара Пазова -Нови Сад (укупне дужине 40,44 км)
- Датум почетка радова: 16.3.2018. године
- Вредност уговора: 255.627.932,73 долара (Анекс 3.2 – 247.862.824,77 долара, Измена бр. 1 Анекса 3.2 - 7.765.107,96 долара)
- Радови на изградњи електротехничке инфраструктуре (Анекс 2 Руски Извођач Анекс 3 Кинески Извођач)
- Анекс 2 (Руски Извођач) који се односи на радове на грађевинској инфраструктури и електротехничкој инфраструктури за изградњу контактне мреже и електроенергетских постројења. Вредност уговора Анекса: 58.7 милиона евра.
- Датум почетка радова: 22. јануара 2021. године.
- Извођач: „РЖД Интернешнал“ д.о.о.
- Анекс 3 (Кинески Извођач) подразумева радове на сигнално-сигурносним и телекомуникационим постројењима за брзине до 200 км/х. Вредност радова: 58,9 мил УСД
Нови Сад - Суботица – Државна граница (Мађарска), дужина деонице 108,1 км
Пројекат је од великог значаја због унапређења железничке инфраструктуре на магистралној прузи (коридор X крак Б) као пруге високих перформанси за брзину до 200 км/х.
- Комерцијални уговор потписан је јула 2018. године;
- Вредност уговора: 1.162 милијарди долара. (зајам кинеске Ексим банке – 85 одсто, буџетска средства 15 одсто)
- Радови почели: 22. новембра 2021. године
- Рок за завршетак радова 33 месеца
- Због обавезе да се радови изводе под потпуном обуставом саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице, рок за завршетак радова почиње да тече од 31. марта 2022. односно по завршетку експропријације. До тада радови ће се изводити на свим местима који не захтевају обуставу саобраћаја.
- Планирани завршетак радова: до краја 2024.
- Инвеститор: "Инфраструктура железнице Србије" а.д
- Извођач радова: кинески конзорцијум "China Railway Интернатионал" и "China Communications Цонструцтион Company".
- Реализација два пројекта на територији Града Новог Сада са ове деонице почела раније, због њиховог саобраћајног и функционалног значаја услов успостављања железничког саобраћаја на брзој прузи Београд – Нови Сад.
Реч је о друмском подвожњаку у Кисачкој улици у Новом Сад и првој фази реконструкције железничке станице Нови Сад. Све је завршено до 2. марта 2022.
Динамика завршетка радова на овом објекту била је усклађена са завршетком радова и пуштањем у саобраћај новоизграђене пруге за велике брзине Београд - Нови Сад.
Деонице којима ће саобраћати "Стадлер" возови
СТАДЛЕР KISS 200 возови ће саобраћати следећим коридорима:
- Београд - Нови Сад (максимална брзина до 200км/х)
СТАДЛЕР ФЛИРТ возови ће саобраћати следећим коридорима:
- Београд - Ниш (брзина до 100 км/х)
- Београд - Нови Сад (брзина до 160 км/х)
- Београд - Шид (брзина до 120 kmm/h)
- Београд - Ваљево - Ужице - Пријепоље (брзина до 100км/х)
METROWAGONMASH ће саобраћати следећим коридором:
- Београд - Вршац (брзина до 120 км/х)
Импозантне бројке максималне брзине имајући у виду да је просечна брзина српских возова у периоду од 2007. до 2012. године била свега 40км/х.